Vray Render’ın 3.0 beta sürümü yayınlandı.Yeni sürümde karşımıza daha hızlı ve daha gelişmiş bir vray çıkıyor.3dsmax gibi programların aksine yeni versiyonların çıkması ile, programı daha da gelişmiş, ilerlemiş olarak bizlere sunan chaosgroup’ a teşekkürler.Peki yeni sürümde bizleri neler bekliyor ;
http://www.chaosgroup.com/en/2/vray3_beta.html
İlk olarak bizleri daha hızlı bir “brute force” bekliyor. Geliştirilen brute force parametresi ile daha hızlı hesaplamalar daha gerçekçi sonuçlar.
[youtube SvdE0-RXSuw 880 490]
ikinci olarak; gerek yeni başlayan artistler için gerek eskileri için daha kolay kullanım arayüzü, sık kullanılan ayarlara daha kola ulaşım imkanı.Aynı zamanda arayüz, temel, gelişmiş ve usta moda ayrılmış durumda.Günlük işleriniz için hızlı ayar modunu seçebilirsiniz.
Diğer bir özelliği; ilerlemiş render sistemi.Bu sistem tıpkı Vray RT de kullanılan prodüksiyon render sistemi gibidir.Her sahne için güzel bir çözümdür.Bu sistem aynı zamanda tüm vray prodüksiyon özellikleri ile tam uyumludur.örneğin ; irradance map, light cache gibi.
[youtube usXiMBqQ5Fc 880 490]
Diğer özellik ise ; hızlı ayarlar özelliğidir.Bu özellikle prodüksiyon renderlarınızda, hızlı render ayarları ve genişletilmiş ayar seçenekleri ile güzel bir render alabilirsiniz.Bu özellik ile artistler, sadece bir render ayar sekmesi altından , iç mekan dış mekan ve animasyon gibi çalışmalarının tüm ayarları rahatlıkla yapabilirler.
Yeni ve can alıcı özelliklerinden biriside, universal yani evrensel materyal sistemidir.Bu sistem ile VRmats (Vray materyal) farklı platformlar arasında bir köprü oluşturacak.Bu özellik sayesinde öneğin 3ds max’ te hazırladığınız bir materyali; maya da SkecthUp* ya da Rhino* da doğrudan kullanabileceksiniz.Eskisi gibi materyalleri scriptler yardımı ile convert etmek gibi bir durum söz konusu değil.
*SkecthUp ve Rhino desteği yakın zamanda eklenecek.
Yeni eklenen diğer özelliğimiz ise ; Yeni materyallerdir.Skin shader’ı yapmak Vray 3.0 da daha kolaylaştı. Rendering SSS ise Vray 3.0 ile daha da hızlandı.Ray-traced Skin Shader ise şuanda halen geliştirme aşamasında.Diğer kaplama özelliği ise , artistler belkide kendi kaplamalarını yazmak isteyeceklerdir.Bunun için Chaos Group, bizlere Sony’s Open Shading Language (OSL), Sony’nin kaplama dili ile, farklı materyaller oluşturma imkanınız hazırladı.
Sonraki geliştirilen özellik ise ; daha hızlı ve kaliteli bir hair and fur özelliğidir.Önceki test render larında Hair and Fur özelliğinin 5 ile 15 kat daha hızlı render edildiği gösterildi.Ekip halen daha da hızlandırmak için beta versiyonunda çalışmalarına devam etmektedir.
[youtube Gu_gpNu5VVE 880 490]
Yeni uzantı desteği olan Alembic uznatısı desteği getirildi.Alembic ile ilgili daha fazla bilgi için ;
http://opensource.imageworks.com/?p=alembic
Gelişmiş renkler ile Vray 3.0 geliştirilmiş renkler ve aynı zamanda; LUTs, ICC Profiles, ve OpenColorIO desteği eklenmiştir. Daha fazla bilgi için ;
http://opensource.imageworks.com/?p=opencolorio
Derin bilgi özelliği ile , OpenEXR 2.0 desteği eklenmiştir.Daha fazla bilgi için ;
http://www.openexr.com/
Render Mask özelliği ile region render’a gerek kalmadan daha düzgün bir şekilde seçtiğimiz alanların render’ını alabilecek konuma getirilmiş Vray 3.0
RT GPU Render Elements özelliği ;
Chaos Group’un geliştirme ekibi ve teknoloji partneri NVDIA ile kendini Vray RT GPU (Vray Real Time = Vray Gerçek Zamanlı Render) ‘nun yeteneklerinin geliştirilip genişletilmesine kendini adamış durumda. Şuanda CUDA ‘nın optimizasyonu başarmış durumda.Aynı zamanda Vray 3.0’a motion blur ve render elements özellikleride eklenmiş durumda.
V-Ray RT GPU Render Elements ile gerekli olan ek renderlar alınarak, VraymtlID, Vray ZDepth gibi son çalışmanın kompozisyonu başarılı olarak gerçekleştirilebilme özelliği sağlanmıştır.
Son olarak , Distributed Rendering özelliği.Vray Distributed Rendering özelliği Vray’ de tanıtıldığından beri, cg artistler arasında popüler bir konuma geldi.Artistlere; bir tane çalışmayı farklı bilgisayarların bir arada kullanılarak render etme imkanı tanıdı.Bu özellik sadece ; V-Ray Production Renderer, RT de iken şimdide yeni geliştirdiğimiz Progressive Renderer’ a da eklenmiş durumda.
Son olarak not ; arkadaşlar gördüğünüz gibi Chaos Group her geçen gün render motorları Vray’i daha da geliştirerek kullanıcı dostu bir hale getiriyor ve aynı zamanda performansını arttırıyor.Şimdi dikkat ettiyseniz eğer yazıya Chaos Group Vray’i geliştirirken aynı zamanda teknoloji partnerleri olan NVDIA ile beraber çalışıyor.Arada bana sorular geliyor, nasıl bir bilgisayar almalıyım gibisinden, genelde kullanıcı arkadaşlar bana topladıkları bilgisayarları gösterebiliyorlar ve bu sistemler genelde ati ürünleri ve ekran kartları destekli oluyor.Intel ve Nvdia’dan ucuz olduğu için ya da tercih sebebidir bilemiyorum.Ancak, benim size önerim herzaman, Intel ve Nvdia olacaktır.Çünkü sizinde gördüğünüz gibi, Chaos Group NVDIA ile çalışıyor.Bu demek değil ki ATI ve ürünleri ile çalışmaz. Ancak daha iyi bir performans için bu ürünleri tercih ederseniz bence daha iyi olur.Yinede benden öneri uygulamak sizin keyfinize kalmış.
Herkese iyi çalışmalar diliyorum.
Bir yanıt yazın