Sarı Ferrari “Emre Gören” Yapım Aşaması

Posted on by izzet ALŞAN
3 Flares Filament.io 3 Flares ×

Bu çalışma Emre Gören’in 2007 yılında yapmış olduğu çalışmadır ve yapım aşamalarını anlatarak bizlere faydalı bir kaynak oluşturmuştur.Kendisine teşekkür ederiz.

Artist : Emre Gören

Website : www.emregoren.net

Ülke : Türkiye

Görmüş olduğunuz render toplamda 15 dakikada 3dsmax ve Mental Ray ile alınmıştır.Sistem konfigürasyonu Dual Xeon 3.0 ve 2 gb ram.

 

 

Amacım yumuşak gölgeler ile yumuşak renkleri ön planda tutup photorealistic bir render almaktı. 3dsmax’in Area Lights ışıklarını kullandım, sahneye iki adet Area Light yerleştirip bir de skylight koydum (Final Gather’in iyi sonuç vermesi için Skylight gerekli) Genellikle yansımalar veya imaj bazlı aydınlatma tekniklerinde HDR dosyaları çok iyi sonuçlar verir , fakat bu sahnede HDR kullanmaya gerek kalmadı çünkü ortam yeterince iyi aydınlatıldı ve de arabanın etrafında üzerine düzgün şekilde yansıma düşürecek model ortamı vardı.

 

Işıkların parametrelerinde , GI ve Final Gather ayarlarında , 3dsmax’in ölçü birimleri çok şeyi değiştirir.Her sahne boyutu farklıdır ve de standart bir ışıklandırma ayarı farklı sahnelerde farklı sonuçlar verir , bu durumda deneme yanılma yaparak en düzgün ayarlar elde edilir.Bende bu sahnede biraz deneme yanılma yaptım ve sonuca ulaştım..

Mental Ray’in, aşağıda görebileceğiniz gibi çok başarılı bir Araba boyası Shader’ı bulunmakta.

 

 

Kamera arkasında gözükmeyen kısımlarda duvarları açık bıraktım , bu sayede environment rengi sahne içerisine skylight sayesinde girebilyor hem de yansımalı yüzeylerde yansıtılıyor..Bir gradient ramp yaratarak atmosfer rengini taklit etmek için mavi ile beyaz arasında geçiş yaptım , bunu da spherical environment olarak seçip Max’in Environment slotuna koydum.Sahnede her ne kadar bu gradient ramp gözükmesede , işleyiş içinde cidden çok faydası oluyor.

 

Exposure Control kullanarak karanlık olan sahneleri dahada aydınlatabilir , çok aydınlık olan sahneleride karartabilirsiniz..Logarithmic Exposure kullanarak , ışıkların parametreleri ile çok fazla oynamaya gerek kalmadan sahneyi gözümün görmek istediği şekile getirdim.

 

GI için default olan ayarları , Final Gather için ise hazır preset olan yüksek ayarları seçtim. Umarım bu ufak anlatım faydalı olmuştur.

Ve Son Render :

 

 

3 Flares Twitter 0 Facebook 3 Google+ 0 LinkedIn 0 Filament.io 3 Flares ×

2 Comments so far. Feel free to join this conversation.

  1. süleyman 27 Eylül 2012 at 16:05 - Reply

    SİTEYİ UNUTMAYALIM

    • izzet 28 Eylül 2012 at 20:15 - Reply

      Site derken Süleyman bey?

Leave A Response