V-Ray Render’da daha hızlı render almak için 50 farklı öneri


 

Arkadaşlar , uzun zaman sonra güzel bir yazı ile sizlerleyim. Bu yazımızda sizlere V-Ray Render başta olmak üzere diğer render motorlarında da uygulayabileceğiniz ve renderı hızlandırmak, daha optimizasyonlu çalışabilmek için 50 farklı öneri yazacağım. Evet kemerleri bağlıyoruz ve yazımıza geçiyoruz 🙂

  1. İlk olarak mümkün mertebe poligon sayımızı düşük tutuyoruz. Ne kadar yüksek poligon o kadar uzun render demektir.
  2. Eğer vray kullanıyorsanız ve ram’iniz de yeterli ise (16 Gb ve üstü) yüksek poligondan kurtulmak için vray proxy kullanın.
  3. Gölgelerinizin subdivis değerini mümkün mertebe çok yükseltmeyin.
  4. İstenmeyen objeleri sahnenizden temizleyin. Bunun için cleaner scripti gibi scriptler mevcut. Bunları kullanabilirsiniz.
  5. Çok yüksek çözünürlüklü kaplama/texture kullanmayın.  Eğer final render için ihtiyacınız 3000px ise 4000px render almayın.
  6. Materyal önerilerine gelecek olursak ;  çok fazla glossiness ve highlights kullanmayın. Ayrıca subdivs leri uçuk değerler vermeyin. Özellikle kameraya yakın objelerin materyallerinin subdivslerini arttırabilirsiniz ama uzaktaki objelerin subdivslerini 8 de bırakabilirsiniz.
  7. Yine kameraya yakın objelerde yüksek poligonlu modeller kullanabilirsiniz.
  8. Eğer bir objenin aynısını almanız gerekiyorsa bunu instance ile çoğaltın. Copy kullanmayın. Aradaki farkı öğrenin mutlaka. En basitinden dosya boyutlarından bile anlayabilirsiniz.
  9. Çok fazla ctrl +z komutu ram den yiyecektir. Buda ram in zorlanmasına sebep olabilir.
  10. Yine ram den tasarruf için, render alırken kullanmadığınız yazılımları kapatın. (antivirüs, internet tarayıcı vb.)
  11. Turbosmooth’u abartmamaya özen gösterin. Eğer turbo smooth kullandı iseniz Render iterations’ı kullanın. Yani render da turbosmooth lu göreceksiniz. ve aynı zamanda Isoline display seçeneğini kullanın.
  12. Caustic render’ı yer bitirir. Buda 3d artisti yer bitirir 🙂 . Havuzlar için mümkün mertebe fake caustic dediğimiz yani sahte caustic etkisi oluşturun. Onuda yapamazsanız ps de ekleyebilirsiniz.
  13. Glossy reflection ve frosted materyallerden mümkün mertebe uzak durun.
  14. Fiziksel kamera da Dof kullanmayın. Ya da Motion Blur efektlerinden birini. Photoshop’ta bunu Zdepth render elementi yardımı ile kolaylıkla oluşturabilirsiniz. Ayrıca çeşitli Photoshop eklentileri mevcut örneğin ; Alien Skin’s DoF ve DoF Generator PRO by Richard Rosenman.
  15. Post prodüksiyon işlemlerini render sürenizi kısaltabilir. Profesyonel kompozisyon programları Autodesk Combustion, Photoshop, Lightroom, After Effects, Nuke, Fusion gibi yazılımlar bu konuda size yardımcı olacaktır.
  16. Irradiance ve Light Cache (save to file), özelliği ile hesaplama kısmını atlayabilirsiniz eğer aynı açıdan render alıyorsanız. Tekrar tekrar hesaplama yapmasına gerek kalmaz
  17. Render’a geçmeden önce tüm sahnenizi kontrol edin. Herşey render’a hazırsa kaplama/materyal ayarlarınız, Işık testlerinizi Global Switch altındaki Material Override seçeneğini kullanarak, sahneye tek bir vray mtl atayarak tüm sahneyi gri tonlarında render alın. Işık testlerinizi böylelikle daha kolay yapabilirsiniz. Çalışma sürenizi kısaltacaktır.
  18. Çok fazla ışık kullanılması renderda sorun vermesine sebep olabilir. Ayrıca çok fazla ışık çok fazla subdivs demek.
  19. Çok fazla ışık kullandığınız da sahnenizde beyaz noktacıklar oluşabilir, bunu düzeltmek için global switch altında, full light evaulation seçeneğini seçerek bunu düzeltebilirsiniz.
  20. Prograssive mod yerine Bucket modunu kullanın. Prograssive mod tüm görsel üzerinde çalışır ve hızlı sonuç almanızı ekler. Bucket ta ise daha çok ram tabanlı ve rami daha verimli kullanmanızı sağlar. Prograssive de ise görseli açtıkça ram üzerinde veriyi tutar.
  21. Raycast parametresini kontrol edin mutlaka. Raytracer’lı materyal olmamasına dikkat edin.
  22. Eğer Vray displacement mode kullanıyorsanız, çok büyük alanlara uygulamamaya dikkat edin.
  23. 64 Bit 3ds Max kullanın.
  24. Sahnenizdeki objeleri birbirine ataçlayın, eğer aynı objeler ise. Örneğin bina modelinizin tüm camlarını ataçlarsanız daha iyi ve verimli çalışabilirsiniz.
  25. Geometry Proxies – Sahnelerinizde çok fazla poligonunuz var ise V-Ray proxy kullanabilirsiniz.
  26. Bitmap Proxies – Bitmap proxies kullanabilirsiniz. Bunun için google dan bitmap proxies olarak arama yapabilirsiniz.
  27. Çalışırken bol bol kaydedin. Daha sonra hata aldığınızda rahatlıkla geriye dönebilesiniz. Aynı zamanda çalışırken local de çalışın yani doğrudan masa üstünüzden ya da D diskinde. Eğer bir ağ üzerinde çalışıyorsanız bu daha yavaş çalışmanıza ve verimsiz çalışmanıza sebep olacaktır. Ağ trafiği sık sık çökmelere sebep olabilir.
  28. Eğer iki işlemci kullanıyorsanuz multi-threading seçeneğini kontrol edin.
  29. Frame Buffer üzerindeki “Region Render” özelliğini kullanarak sadece sizi ilgilendiren kısmı render alın.
  30. Yine Render ayarlarında Render mask seçeneği ile sadece render alacağınız objeleri render alabilirsiniz.
  31. Glossy effects tekrardan yazıyorum 🙂 mümkün mertebe kullanmayın.
  32. Geometry – Sahnedeki çok fazla obje poligonlar vs render da daha fazla ram e ihtiyaç duyar.. Bu değeri düşürmenin birçok yolu var. -System ayarlarından (reduce Max. levels, Min. leaf size değerini arttırın, Face/level coefficient arttırın ve Default Geometry değerinizi Static’ten Dynamic’ğe geçirin ).
  33. Yine System ayarlarında use embree seçeneği mutlaka aktif olsun
  34. Yine System ayarlarından Dynamic memory limit değerinizi, bilgisayarınızda yüklü ram miktarına göre arttırın. Örneğin 32GB ram yüklü ise bilgisayarınızda 24000 yazarak 24GB ram’i render’a dahil edin.
  35. Displacement mapping  özelliği özellikle çok fazla ram tüketebilir. Eğer 2d mapping teki displacement map’inizin çözünürlüğü büyükse bu daha fazla ram ihtiyacı demektir. Bu durumda 3d displacement methodunu kullanabilirsiniz.
  36. Bitmap filtering – Summed area filtering özelliği  Pyramidal filtering den daha fazla ram kullanır. Summed-area filtering’i sadece küçük boyutlu bitmapler için kullanın.
  37. Shadow maps –gölgeler de yine ram e ihtiyaç duyacaktır. Kullandığınız ışıklarda ki shadow subdivs leri çok arttırmamaya dikkat edin. Standart ışıklardan kullanırsanız ray traced shadow yerine vray shadow kullanmaya dikkat edin. Örneğin; Photometric lights, target direct light gibi.
  38. Image samplers (AA) – V-Ray’in image sampling algoritması bir miktar Ram kullanımına ihtiyaç duyacaktır. Bu değer farklılık gösterecektir,  bucket boyuna ve sampling rate değerinize göre. Bucket modunu kullanın Prograssive mod yerine.
  39. Sahnenizi mutlaka analiz edin. Kullanılmayan yüzey, poligon mu var öyleyse silin. Özellikle kamerada görünmeyen kısımları silebilirsiniz. Editörde kullanılmayan materyal mi var silin.
  40. Örneğin çim, halı yapmak için V-Ray fur kullanmanızı çok tavsiye etmiyorum. Onun yerine model olarak kullanmak daha iyi sonuç verecektir ve ram’i daha kullanacaktır.
  41. Özellikle materyal editörde Multi/subobject kullandığınızda iç içe materyaller oluşunca materyal id’inizin sayısı arttıkça materyal editör kasmaya başlayacaktır. Örneğin Get material ile yeni bir materyal aldığınız da otomatik olarak verilen materyal numarası 254548656 gibi rakamlar çıkmaya başlayınca editör saçmalamaya başlayacaktır.
  42. Bazı zamanlar Autocad dosyalarını 3ds max’e import ettiğimizde autocad dosyasının orjinden çoooook uzakta olduğunu görebiliriz.Açıkçası bazı zamanlar dedim ama bu çok sık başıma gelen bir sorun. Bu durumda, ilk yapmanız autocad’i açıp modeli düzeltmek ve merkeze taşımak olsun. Eğer bu yanlış üzerinden çalışırsanız sonradan ölçü vb birçok hata ile karşılaşabilirsiniz.
  43. Modellerinizin üzerinde Overlapping yani üst üste binen poligon söz konusu ise bunları düzeltin. . – Üst üste binen çok fazla yüzeyiniz varsa bu render süresini uzatabilir.
  44. Yüksek çözünürlüklü render ihtiyacınız yoksa ortalama full hd değerler işinizi görebilir. Render çözünürlüğünüz arttıkça render sürenizin de artacağını unutmayın.
  45. Collect Asset scriptini kullanmanızı tavsiye ederim. Özellikle sahnenizde, bulunmayan kaplamalar var ise, onları hesaplamaya katmamak için silmenizi tavsiye ederim. Scriptin içinde delete file missing seçeneği ile bu silme işlemini yapabilirsiniz.
  46. Büyük projeler de Xref kullanabilirsiniz.
  47. Yine büyük projelerde peyzaj için sizlere tavsiyem ITOO Forest ya da Multi Scatter eklentisini kullanabilirsiniz. Ben şahsen ikisini de sıklıkla kullanıyorum. Multi Scatter’ı itoo dan biraz daha fazla seviyorum kullanış açısından.
  48. Hazır render ayarı ASLA ve ASLA kullanmayın. Başkasının yaptığı ayarlar sizin sahneniz için uygun olmayabilir. Lütfen ayarları öğrenmeye çalışın ne işe yarar inanın öğrenmek zor değil. Sadece biraz emek harcamak gerekiyor. Takıldığınız yerlerde bizlere sorun inşAllah. Hazır render ayarları yapan programlar, eklentiler asla kullanmayın.
  49. Render larınızda mutlaka V-Ray Denoiser kullanın. Böylelikle yüksek render ayarları girmeden, noise/karıncalanma lı görüntü elde ederseniz, bunu vray denoiser kullanarak temizleyebilirsiniz.
  50. Son olarak render ayarlarınızı lütfen abartmayın çok yüksek değerler girmeyin. Ben şahsen hiç “high” içeren değerleri render da ayarlamıyorum. Burada önemli olan, doğru modelleme, doğru ışık ve doğru materyal ayarları. Sonrasında temel ayarlarda, render ayarı yapsanız bile kaliteli render alacaksınızdır inşAllah.

Beğendiz mi ? Arkadaşlarınızla paylaşın

izzet ALŞAN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir