3dsmax Greeble Eklentisi


Sizlere yeni bir eklenti daha tanıtacağım.Aslında yeni değil eski bir eklenti ama bilmeyen arkadaşlar için yeni.Bu eklentimizin adı Greeble.Greeble nedir ? Ne işe yarar ? gibi soruları cevaplamaya çalışacağım.

Bu eklenti sayesinde herhangi bir yüzeyden çıkıntılar oluşturabilirsiniz.Bu bir uzay mekiğinin dış plakaları olabilir ya da hayalinizde ki şehir de olabilir.Neler yapılabileceği ile ilgili örnek dersleri daha sonra hazırlayacağım kısmetse.Şehir yapımı, uzay gemisi ve ya daha değişik objeler gibi.Eklentiyi indirebileceğiniz adres aşağıdadır.Bu arada 3dsmax versiyonunuza göre indirmeyi unutmayın.

http://max.klanky.com/Greeble2009.zip

http://max.klanky.com/Greeble2010-2011.zip

http://max.klanky.com/Greeble2012.zip

http://max.klanky.com/Greeble2013.zip

http://max.klanky.com/Greeble2014.zip

http://max.klanky.com/Greeble2015.zip

Yüklenişi :

Arkadaşlar yükleyebilmek için yapmanız gereken çıkan .dlo uzantılı dosyayı

C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2012\plugins  klasörü içine yüklemek.

 

 

Eklenti ile yapılmış örnek çalışmalar :

 

 

 

 

 


Beğendiz mi ? Arkadaşlarınızla paylaşın

izzet ALŞAN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  1. ovv kullanmayanlar varsa kesinlikle indirin zamanında bende çok kullandım halada ilgili olan çalışmalarımda çok büyük kolaylık sağlıyo 😉

  2. İzzet, teşekkürler.Dersleri bekliyoruz, birde ufak bir sorum olacak, binalar birbirine çok yapışık oluyor binaların aralarını açamıyor muyuz?

    1. Örneğin bir tane 10’a 10 plane oluşturun.Ardından editable poly’e çevirin daha sonra yüzeyleri seçin.Seçtiğiniz yüzeyleri inset “by polygon” şeklinde açarsanız binaların arasını açmış olursunuz.

  3. Hocam merak ettiğim binaların pencerelerini nasıl ayarlıyoruz ben tutoriallara baktımda bulamadım. Sizin örnek olarak koyduğunuz resimde mesela tam şehir. Binaların pencereleri filan süper ?

    1. Binaların resimlerini ps de hazırlıyoruz ardından da şehiri oluşturacağın plane e greeble uyguladıktan sonra üzerine editable poly ekliyoruz.Material id den her yüzeye bir id verip daha sonra ps de hazırladığın bina ön cephe görüntülerini multi subobject den ekliyoruz okadar

  4. Hocam İndirdim Ama İçinden dlo dowyası yoktu dlm dosyası vardı onu plugin içine attım ama plugin herhangi birşey değişmedi.

    1. Tamam dlm uzantılı dosyayı 3dsmax nereye yüklü ise orada plugins klasörü içine at.3dsmax i başlattıktan sonra modifier list in içinde.Görebilmen için sahnede bir obje olup seçili olması gerekli.

    1. Hangi eklentiyi soruyorsunuz.İsme göre aratırsanız google da sizi sitelere yönlendirecektir.3dsmax için yazılmış belki 100 den fazla eklenti vardır.

  5. Kullandım şimdi, gayet güzel çalışııyor, sonuçları sahnede kurduğum objelerin büyüklüğüne göre değişiklik gösteriyor, şehir yapacak olsam kaplaması ne kadar uğraştırır merak ediyorum ama güzel şehir yapılabilir.

    Benim bir sorum olacak yukarıdaki şehir haricindeki iki resimdeki sonuçları elde edemiyorum (render değil modelleri) ama ayarları değiştirerek farklı çıktılar elde edilebiliyor.

    Paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim, çok faydalı oluyor.

    1. Deneme yanılma yaparak doğru ayarları bulman gerek Furkan,anlayacağın biraz greeble ile vakit geçireceksin.Greeble sadece box’a uygulama,Torus, Torus Knot benzeri tüm objelere veya kendi yaptığın tüm objelere uygulayabilirsin.

  6. hocam ne var ne yok indirip kuruyorum.o kadar işin arasında ayırdığınız bu kadar zamana ve sadece cömert gönüllerin yapabileceği bu kadar emeğe sonsuz saygılar.

        1. Rica ederim.Resmi sitesinde vardır mutlaka ama siz sanırım crack li istiyorsunuz o konu da da yardımcı olamayacağım malesef.Çünkü kendim de kullanmıyorum.