3ds Max ve V-Ray ile Gökdelen Render Yapım Aşaması

Bu çalışma tianyizhucg tarafından hazırlanmış bir yapım aşaması dersidir.

İlk olarak sahne gri tonlarda override mtl ile karşımızdadır. Çok fazla birşey yazmaya gerek yok. Sonrasında ise, sahnede ki tonları kontrol edebilmek için büyük bir gökyüzü kullanıyoruz ve bu gökyüzünü bir silindire atıyoruz. Bu bizim binamızın camlarında yansımalar oluşmasında katkı sağlayacaktır.

Burada V-Ray 2 sürümünde ayarlar gösterilmiştir. Ancak sizler V-Ray 3.6 ya da daha üst sürüme göre kendiniz ayarlayabilirsiniz.

Gökyüzüne göre ayarlanan camın malzemesi aşağıdadır: Refraction rengi ışığa uyacak şekilde açık kırmızıya ayarlanır.
Doku, iç mekanı ılık bir ışık yapmak için kullanılmıştır.

Bu da başka bir açık renkli cam malzemesidir.

Camdaki ışığın malzemesini yapmak için, ID 1, ışıktır ve eklenen kaplama ise, kameranın perspektif açısına göre ayarlanır ID 2, saf siyah, analogtur
Işıkların kapalı olduğu zeminler içindir. Tüm cam kaplamları bu şekilde yapılır.

Aşağıda podyum bölümündeki ışıklar ve penceredeki basit ışıklı pano ışık ayarları bu şekilde eklenip ayarlandı.

İç mekan küçük ışıkları ve etkileri

Yaya yolu için malzeme ayarları : RGlossiness,reflect,bump bu şekilde olup amaç basit ıslak zemin yapımı içindir.

Bu materyal de asfalt yol içindir.

Burada ise yoldaki yol çizgileri ışıkları için hazırlanmış malzemedir.

Burada ise, araç farlarının yoldaki yansımaları için kullanılabilecek bir tekniktir. Kullanılan kaplamaya sağ tık yaparak object properties ten visible to camera seçeneğini kaldırmayı unutmayın.

Ağaç ise kendi arşivinizden bir ağaç kullanabilirsiniz. Üstündeki led ışıklar için partikül sistemini kullanabilirsiniz. Işıklandırma için ise basit vray light mtl kullanabilirsiniz.

Yaya geçidi için

Bu görselde ise diğer binaların duvar ve cam materyalini görüyoruz. Burada kullanılan yöntem diğer binalar içinde geçerli.

Bu görselde ise kamera açımızda görmeyeceğiz ancak yansımalarda çıkacağı için basit bir BOX üstüne doğrudan kaplamayı atarak yapabilirsiniz.

3ds Max ve V-Ray de yaptığımız işlemler sona erdi. Render ayarı için standart bir ayar kullanabilirsiniz. Bu aşağıdaki görselde ise render çıktısını ve photoshop ta bir iki ufak dokunuş görüyoruz. Bu efektler biraz bulanıklaştırma ve araç farları için dokunuşlar.

DFsion ile işe başlıyoruz. İlk olarak tüm render’a RackDefocus ekliyoruz.

Sonrasında karanlık ve aydınlık noktalar için ufak dokunuşlar.

Sonrasında kenar kararması adını verdiğimiz vignetting ekliyoruz.

Biraz Glow efekti ekleyerek daha yumuşak bir görsel elde ediyoruz.

Renk ton ayarlarına ufak dokunuşlar.

Gökyüzü bölümüne biraz blur veriyoruz.

Filmstyle efekti ekleyip sonrasında çalışmayı sonlandırma dan önce biraz karanlık biraz da gri tonlar uyguluyoruz.

Son ayarlar ile çalışmayı tamamlıyoruz.

Bu çalışmada kullanılan teknikleri sizler photoshop kullanarak’ta yapabilirsiniz. Fusion Nuke After Effects, Light Room gibi programlar post prodüksiyon işlemlerinde kullanılabilir.


Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir