Tural Seferov “Pantural” Röportajı

yazar:

kategori:

Evet arkadaşlar artık tüm dünyadan bilgisayar grafik (CG) sanatçıları ile röportajlar yapmaya karar verdim.Bu röportaj serimizin ilki yüksek ihtimalle sizinde internette denk geldiğiniz araba animasyonu ile ünlü Tural SEFEROV nam-ı diğer Pantural

İA : Pantural kimdir? Kendinizden kısaca bahsedebilirmisiniz ?

PANTURAL : Adım Tural Seferov.1985’de Baküde doğdum.Hukuk fakültesinde okudum.Ardından 3D’ye başladım.Şimdilerde ise (UEI’de Genel Yönetmen) Film Yönetmeni, VFX, CGI, SFX Uzmanıyım.

 

 

 

 

İA : 3D’ye ilginiz nasıl başladı ?

PANTURAL : Çocukluğumdan beri resmim çok iyiydi.Daha sonra ilk bilgisayarımı almam ile birlikte 3D’ye olan ilgim başladı.

 

 

 

 

 

 

İA : Kaç yıldır Cg sektöründesiniz.?

PANTURAL : Şu zamandan itibaren yaklaşık 5 yıl oldu.

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo&t=194s

 

 

 

 

 

 

 

 

İA : Hiç Profesyonel yapımlarda yer aldınız mı ?

PANTURAL : Kendi çalışmalarım dışında yer aldım fakat adlarını söylemeyeceğim.

 

 

 

 

İA : Hangi programları kullanıyorsunuz.?

PANTURAL : After Effects, 3ds max, Sound Forge, Vegas Studio, PFTrack, Mudbox, Photoshop.

 

https://www.youtube.com/watch?v=dRp67vXamxc

 

 

 

İA : İlham aldığınız bir sanatçı var mı ?

PANTURAL : Zamanında var idi fakat şimdi yoktur.Şuan en çok izlediğim Cem YILMAZ

 

 

İA : Yaptığınız o muhteşem araç animasyonu hakkında kısa bir bilgi verebilirmisiniz?

PANTURAL : Kişisel çalışmalardan oluşmuştur ve tesadüfen yaptığım bir çalışmadır.

 

 

 

İA : Herhangi bir çalışmanızda başınıza gelen ilginç bir durumdan, varsa eğer bahsedebilirmisiniz?

PANTURAL : 3D ile uğraşan herkesin başına gelebilir.Dikkatli olmakta fayda var.Birgün ciddi ve pahalı bir proje üzerinde çalışıyordum.Haddinden fazla iş görmüştüm.İşin sonlarına doğru harddisk yandı ve bütün proje bozuldu.60.000 Euro kaybettim.Ondan sonra bir projeyi 5-6 harddiske kaydettim. 🙂

 

https://www.youtube.com/watch?v=idU9uVuwoJc

 

İA : Genelde aktif olduğunuz siteleri okuyucularımıza önerebilirmisiniz.

PANTURAL : Öyle belli bir site yok.

 

https://www.youtube.com/watch?v=iantMbeUxWw

İA : Son olarak 3d ye yeni başlayan ya da başlamayı düşünen arkadaşlarımıza ne önerirsiniz bir profestonel sanatçı olarak.

PANTURAL : 3D’ye sadece para kazanmak ve popüler olmak için başlamasınlar.Kendileri için başlasınlar ve kendileri için çalışsınlar,kendilerini sürekli geliştirsinler, zaten bunları yaptıktan sonra para ve popülerlik kendiliğinden gelecektir.

 

 

 

İA : Sorularımı yanıtladığın için çok teşekkür ederim Tural .

PANTURAL : Ben teşekkür ederim. 🙂 Kendine iyi bak görüşürüz.

 

 

 

 


Yorumlar

“Tural Seferov “Pantural” Röportajı” için 14 yanıt

  1. mustafa avatarı
    mustafa

    panturalın daha önce biliyordum ama şunu söylemeliyim bende bu şekilde araçlar çizmek hareketli vidolar yapmak istiyorum ama daha vrayda dış cephe çizimini zor alıyorum 🙂

    1. Bu Tural Hocamızın yeni röportajı.Zamanında başka sitedede yapılmıştı fakat ben daha yeni görüştüm kendisi ile.Bu arada kendinizi geliştirirseniz çok daha iyisi olabilirsiniz. 🙂

    2. yaptıkları zor değil, modeli çiz gerisi kolay, v-ray ile yaparsan bu şekilde görüntüler elde edersin, işe birazcık smooth katacaksın, kameralarıda doğru yerleştir tamamdır, geriye güçlü bir bilgisayar kalıyor, adamın kullandığı 12 çekirdekli, 64 gb ram’e sahip, 4 gb ekran kartlı bir bilgisayar…

      1. hep öyle zaten pepeden ileri gidemedik senin gibi kafalar yüzünden

  2. Hastasıyım bu adamın yav diğer sitedekinide okumuştum bunuda okudum güzel olmuş röportajına sağlık hocam 😀

    1. Rica ederim.Ozan kardeşim benimde çalışmalarını hayranlıkla izlediğim bir insan.Yalnız sırada Türk Cg artistler var.Yeni röportaj inşAllah yakında.

  3. merakla bekliyorum hocam kolay gelsin…

  4. pantural yine sahnede,Allah bize de bu başarıları yakalamayı nasip etsin:)

  5. Mustafa avatarı
    Mustafa

    çok güzel bi röportaj olmuş 3D ile ilgilenmeye başlamamda o harika videosu çok etkili oldu
    fakat bir sorum olacak sondan 3. wireframe olan render ile onun üzerindeki gerçek renderde polygonlara baktıgımda kare kare özellikle tekerlek fakat renderde çok gerçekçi yuarlak çıkmış bu nasıl oluyor

    1. Render öncesi çalışmaya turbo smooth ekleme ile başka birşey yok. 🙂

      1. Mustafa avatarı
        Mustafa

        tabi hocam ya 😀 bunu hiç düşünmemiştim 🙂

        1. Turbosmooth kullanılmış olamaz.Çünkü yüzeylerin edge sayıları belli çok daha yumuşak görüntülerin olmuşması gerekirdi.
          Olay şu Mustafa kardeşim renderdaki smooth hava editable poly içerisindeki yüzey yumuşatma toolu ile yapılmış.Araçlar edgedfaces modunda olduğu için pek farkedilmiyor…

  6. Panturaldan roportaj ela oldu.Bu insana heyranam.butun yaradiciligini izliyirem hemise

  7. grizworld avatarı
    grizworld

    İzzet hocam bizi bu işe gönül veren insanlarla buluşturuyorsun.Senin olayın harbi farklı (biraz argo oldu ama).Çok teşekkürler.Acaba bizdeki sinema sektöründe bu tarz işlemler neden uygulanmıyor.O kadar cimri olamazlar diye düşünmeden edemiyorum.Çünki çok yaygın ve muhteşem bir görsellik katıyor.Şöyle sağlam fantastik bir filmi ne zaman göreceğiz acaba 🙂

izzet için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir