Deniz Feneri “Volkan Kaçar” Yapım Aşaması

Öncelikle neden böyle bir model seçtiğimden bahsetmek istiyorum. Bu mekanın muhteşem bir atmosferi var ve bu benim hayatımdan bir parça gösteriyor.Bunu yapmak için hiç şansım olmadı. Bir gün internette gezerken bu resmi gördüm.

 

 

 

Referans resim

 

Light House’un Modellenmesi

Başlangıçta, sahneme bir kamera ekledim çünkü modelleme yaparken perspective kameramı rahatça kullanmak istiyorum. Sonra bir box ekledim ve editable poly araçlarıyla modellemeye başladım. Daha sonra pencereleri de aynı yöntemle modelledim.

 

Sonra zemini deforme etmek için editable poly ve paint deformation araçlarını kullandım.

 

Zemin için çimen oluşturdum ve bunun için vray fur kullandım. Vray fur çimen yapmak için müthiş bir araç. Yapımı hızlı ve kolay.

 

 

Neredeyse bitti.

 

 

Kaplama

Kaplamalar için gereken texture’ları http://www.cgtextures.com adresinden indirdim.
Kaplama için unwrap kullandım ve photoshop’da layerlar ve fırçalarla düzenledim.

 

 

Render

Render için vray kullandım. Sahnede vray dome ve target direct bulunuyor.

 

Işık ayarlarım :

 

Render 20 dakika kadar sürdü.Renderdan sonra dosyaları alpha kanallarıyla rla formatına dönüştürüp kaydettim.

 

 

Kompozit (Compositing)

 

 

 

Fusion müthiş bir program ve güçlü araçları var bu yüzden bu sahnemde kullandım.

 

Fusion programındaki ayarlarım ;

 

 

Sonuç

Bu sahneyi oluştururken gerçekten çok eğlendim , texture ve render yaparken. Çünkü sahnenin atmosferi bana ıssızlık hissi veriyor. Sahneyi oluştururken herhangi önemli bir problemle karşılaşmadım. Sadece test renderları uzun zaman aldı : )

 

Ders Sahibi : Volkan KAÇAR

Websitesi : www.volkankacar.net

 

 

 

 

 


Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir