3dsmax İle Mutfak Modelleme Ve Render


Arkadaşlar mutfak çalışmasının anlatıldığı bu ders için meedo ekibine teşekkür ederiz.Bu bir yapım aşamasıdır.Çalışma hakkında genel olarak bilgi verilmektedir.Websiteleri : www.meedo.pl

Modelleme :

Modelleme 3dsmax 2009 il yapıldı.Kullanılan teknikler genel sıradan teknikler.Render ise Vray 1.5SP5 ile render alındı.Kat planını hazırlarken line tool kullanıp, içmekanın kat planı çizildi.Extrude olarak, 10cm’lik değer verildi.

 

Çizilen çizgiye, MapScaler modifier’i atanmıştır.Daha önceden hazırlanmış material’e.Material ayarları aşağıdadır.

 

Zemin line’nını kopyalayalım dış duvarlarımızı oluşturacak.

 

Ardından Line’nın sağ paneline bakarsanız modifiy paneline, duvarın genişlik ve yükselik değerlerini verebilirsiniz.

 

Editable Poly’ çevirip ardından da iç mekanı temel modelleme tekniklerini kullanarak modelleyebilirsiniz.Benim çalışmam aşağıdaki gibidir.

Üstteki parçaları süslemeleri, kartonpiyerleri yapmak için ise Sweep Profile script kullandım.

Diğer dekorlarda aynı script ile yapıldı.

 

 

Çerçeveyi yapmak için ise line’ı kullanarak çizebilirsiniz.Aşağıda benim çizdiğim görülmektedir.

 

 

Dolap kapağını oluşturmak için çizdiğim bu çerçeveyiköşe kısmından slice plane ile 45 derecelik açı ile kesiyoruz.

Ardından mirror’unu alıyoruz ve snap leri kullanarak yapıyoruz.

Vertex lerin birleşmesi için Weld ile kapatıyoruz.

Yine mirrorlayıp ardındanda 90 derece döndürüp diğer yanı yapıyoruz.

 

Sonrada Vertex modunda seçip kapağın yan boyutlarını ayarlıyoruz.

 

Evet dolap kapağımızı elde ettik.

 

 

Kaplama :

Kaplamada ise Mesh Select modifier ile üç parçaya bölüyoruz.Yan çerçeveler,orta ve üst çerçeveler şeklinde.Mesh Select modifier’i her element için uyguluyoruz.Ardından da UVW Mapping uyguluyoruz.

Oluşturduğum sahne yaklaşık böyle.

 

 

Kamera :

Kamera ayarlarımızı aşağıda görebilirsiniz.

 

Işıklandırma :

Vray Sun’ın ayarlarınıda aşağıda görebilirsiniz.

 

İç mekana yerleştirdiğim ışıkların pozisyonları ve ayarları

 

Render Ayarları :

Render  ayarlarımızda aşağıdaki gibidir.

 

 Sonuç :

 


Beğendiz mi ? Arkadaşlarınızla paylaşın

izzet ALŞAN

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    1. Kerem bey, Çalışmanın tamamı Türkçe’ye çevrildi.Gözümüzden kaçmış 🙂 Uyardığınız için teşekkürler.

      iyi çalışmalar

    1. Gamma/Lut ayarlarınızda gamma nı açık olabilir.Değer 2,2 dir.Eğer açıksa ışıklandırma yı ona gmre yapmalısınız.Açıksa kapatıp tekrar render alın.Yeri Rendering menüsü altında altta gamma/lut seçeneği içinde.

    2. Her render ayarı, her sahnede tutmayabilir. “Şöyle şöyle yaptım sende yap” renderleri genelde kelle koltukta yapılan iş, diye düşünüyorum.
      Yapılabilecek en büyük yanlıştır. Çünkü her sahnenin kendine göre bir parametre değişimi ihtiyacı var.

  1. İzzet bey merhaba size bir sorum olacak yukarıdaki sahnenin ölçü birimi nedir yani cm mi yoksa inç mi ?

  2. Merhaba İzzet Bey. Çalışmanız için teşekkürler yalnız dolap kapağı çerçevelerini yapamıyorum…Daha adım adım açıklama imkanınız var mı acaba? Teşekkürler…

    1. Merhaba Şehnaz hanım, resimdeki şekli line ile çizin sonradan extrude verin.Daha sonradan herbir kenarı oluşturmak için slice plane ile 45 derece açılı olarak kesin.Her bir parçayı diğerinden kopyalayarak yapabilirsiniz.Sonrasında da ataç layıp weld ile kaynatın.Vertex’lerin birleşmesi için.