Vray İle Dış Mekan Aydınlatma

Posted on by izzet ALŞAN
7 Flares Filament.io 7 Flares ×

Bu çalışma ile vray sun ve vray sky ile ilgili birkaç şey göreceğiz ve bazı material türleri hakkında bilgi edineceğiz.Vray ile dış mekan aydınlatma gerçekten çok kolay.Dış mekanı güzel gösterenlerden en önemlisi şüphesiz çevre modellemesidir.Ağaçlar, binalar vs. Fakat bu çalışmadan çok fazla ağaç ve bina olmayacak.

 

Çalışmanın Sonucu :

 

Modelleme çok kolay poly modelleme tekniklerini kullanarak sahnenin aynısını oluşturabilirsiniz.Burada göstermek istediğim vray sun ve sray sky hakkındaki bilgiler.Işıklandırmada Vray sun ve vray sky kullandım arkadaşlar bu pratikte bana ışıklandırma için fiziksel bir çözüm sundu ve güzel bir ışıklandırma elde ettim.Aşağıdaki resimde Vray sun’ın pozisyonunu görebilirsiniz.

Vray Sun’ın pozisyonu bize güzel ve temiz bir sarı ışık verecek.Kamera için ise Vray Pysical Camera kullandım.Bu bize sahnedeki ışıkladırma için güzel efektler ve seçenekler sunacaktır.İstediğiniz ışık için birkaç test yapın.En önemli şey ise sahneniz için en iyi pozlama (exposure) hangisi ise onu bulmaya çalışın.Bu tür çalışmalarda mutlaka değişir.Aşağıdaki resimde benim bu sahne için kullandığım Vray Pysical Camera ayarlarını görebilirsiniz.

 

Sahneyi tamamlamak için bazı box’ların üzerine gerçek bina resimleri atadım.Böylelikle çevre modellemesini de tamamlamış oldum.

Aynı zamanda vray proxy kullanarak ağaçları oluşturdum ve sahneye güzel bir detay eklemesi için yerleştirdim.

Sahnede kullandığım materiallere gelince ise;

Ahşap (wood) material için ;

 

Metal material için ;

 

 

Kaldırım (pavement) için kullandığım material ise;

 

 

Beton(Concrete)  material için ise ;

 

Render ayarlarımız ise basit fakat hızlı şekilde render almak çin ayarlandı.Bu render ayarlarını kullanarak dış mekan render’larınız dakikalar içinde hazır olacaktır.(Bilgisayar gücüne,Işıklandırma,Kaplama ve Çözünürlüğe göre bu süre değişir.) Render ayarlarımız için;

 

Kaynak : Aleso3d

 

 

 

7 Flares Twitter 0 Facebook 6 Google+ 1 Pin It Share 0 LinkedIn 0 Filament.io 7 Flares ×

48 Comments so far. Feel free to join this conversation.

  1. mustafa 04 Haziran 2012 at 09:50 - Reply

    izzetbey arkadaki ağaçalrı hiç biryerde bulamıyorum nereden temin edebilirim

  2. izzet 04 Haziran 2012 at 10:27 - Reply

    aynıları olmasada evermotion da bulabilirsiniz

  3. Selman 06 Haziran 2012 at 10:37 - Reply

    Biraz eksik anlatmışsınız gibi geldi. vray sky? enviroment? gibi

    • izzet 06 Haziran 2012 at 14:09 - Reply

      Selman bey ders bana ait değil dersin kendisi bu şekilde bu arada bu bir yapım aşaması çalışmasıdır.Genelde Vray konusunda tecrübeli kullanıcılar için bir çalışma.

  4. kaya 14 Temmuz 2012 at 16:36 - Reply

    render süresi 640×480 çözünürlükte bile uzun sürdü nedeni nedir acaba ? bilgisayarım yeterince güçlü (8 gb ram , 2 gb ekran kartı gddr5, 1tb hdd gibi) mental ray kullandım uzun bir zaman Vray’a yeni başladım, böyle bir sahneyi mental ray çok çabuk render edebilir, o yüzden bir yerde yanlış mı yaptım diye ayarları tekrar yaptım fakat render süresi bana gerçekten uzun geldi, bunun sebebi hakkında fikir verebilirseniz çok sevinirim… şimdiden teşekkürler…

    • izzet 14 Temmuz 2012 at 18:59 - Reply

      Sahnede çok fazla ağaç kullandıysanız bu render sürenize etki eder.Ve ayrıca aynı ayarlarımı yaptınız bilmiyorum ama verilen ayar çok yüksek değil bunun yerine sahnede kullanılan ağaç,çim vb objeler render süresini uzatır.

    • Mustafa 14 Ekim 2012 at 19:56 - Reply

      subdi degerleride cok fazla,oda render suresini bi hayli uzatir.

  5. kaya 15 Temmuz 2012 at 15:32 - Reply

    teşekkür ederim, deneyip tekrar yorum yazarım 🙂

    • izzet 15 Temmuz 2012 at 23:16 - Reply

      Rica ederim.Bekliyorum çalışmanızı.:)

  6. esra 29 Temmuz 2012 at 10:20 - Reply

    çalışmanız yol gösterici gerçekten. öncelikle teşekkür ederim. ancak ikincil olarak sormak isterim ki bu cam ayarını ne şekilde yaptınız onu da açıklamanız mümkünmüdür?

    • izzet 29 Temmuz 2012 at 11:55 - Reply

      Esra hanım cam materiali için yapmanız gereken diffuse ile camınızın rengini belirlemek ardından altta reflection kısmında çok az yansıma vermek daha sonra altta refraction kısmını tam beyaz yapmak bu tam geçirgenlik anlamına gelir daha sonra camın ior değeri olan 1.51714 (reflection un ior’u) verin materiali atayıp deneme render ı alın.Rengi ya da yansımaları beğenmezseniz reflection dan yansıma miktarını diffuse dan da camın rengini belirleyebilirsiniz.Bu arada kaliteli bir material için subdivision larını en az 32’şer yapın.Son olarak yapım aşaması bana ait değildir.

  7. erman 29 Eylül 2012 at 11:20 - Reply

    izzet hocam betona reflect vermiş ve map olarak vermis böyle gerçekçi bi beton için nasıl bi reflect verebilirim yardımcı olursanız çok sevinirim

    • izzet 29 Eylül 2012 at 14:58 - Reply

      Sadece material ile olacak değil uygun bir ışıklandırma ve render ayarıda yapmanız gerek.Ama betonarme için , Vray mtl seçip diffuse kanalına betonarmeyi kaplamasını atın.Bu betonarme kaplamasının Ps’de bump ve specular map ini çıkarın.İnternette bu konuda araştırma yapabilirsiniz.Daha sona bump’ı bump kanalına, Specular map’i reflection ya da reflection glosiness kısmına atayıp bu şekilde render alın.

      • erman 30 Eylül 2012 at 16:23 - Reply

        tesekkürler hocam hemen deniyorum dediklerinizi

  8. fatih 30 Eylül 2012 at 00:21 - Reply

    izzet abi derslerin çok faydalı öncelikle bunu söyliyeyim ALLAH razı olsun bir sorum olacak maxde yaptığım çizimleri autocad,e aktardığımda ölçüler aynı olmuyor neden acaba yardım edebilirmisiniz.şimdiden teşekkürler…

  9. Mustafa 14 Ekim 2012 at 19:52 - Reply

    Izzet bey mat/edit refrect subdiv 40-45 cok digilmi?

    • izzet 14 Ekim 2012 at 20:20 - Reply

      Normal bir bilgisayar için tabiki çok ama bence iyi bir bilgisayar için çok değil mustafa bey, Burada bazı materyallerin değeri yüksek bazıları diğerine göre düşük.Dikkat ederseniz global suvdivison multipler değeri 1 de tutulmuş.

  10. selmin 09 Ocak 2013 at 13:27 - Reply

    merhaba izzet bey,
    vray hdri sky kullanımı ile ilgili bir dersiniz var mı acaba?

    • izzet 09 Ocak 2013 at 20:42 - Reply

      Merhaba, Vray Hdri Sky dersi hazırlamadım maalesef.

  11. heydu 26 Şubat 2013 at 15:26 - Reply

    merhaba,

    bu render, sun ve camera değerlerini kendi projeme uyguladığımda çok patlak görüntüler elde diyorum. aslında başka tutorialdaki değerleri de uyarladığımda çok farklı sonuçlar çıkıyor sebebi ne olabilir?

  12. mehmet celal 01 Mart 2013 at 09:54 - Reply

    izzet bey mereba iyi günler , sizden üzerinde durmaya çalıştığım ama başaramadığım bir nokta için yardım talep edecektim hdr ile vray sun veya hdr ile dış mekan aydınlatmaları kendim deneyince bi türlü başaramıyorum yardımcı olabilirseniz çok sevinirim

    • izzet 01 Mart 2013 at 12:57 - Reply

      Mehmet bey,önümüzdeki zamanlar için bu konu ile ilgili bir ders hazırlama durumu yok malesef.İç mekan çalışmaları devam ediyor.Kısmetse onlar bittikten sonra.Onun dışında bir sorunuz var ise yazın cevap vermeye çalışırım.Bir de youtube da araştırma yaparsanız bu konu ile ilgili bir çok ders bulabilirsiniz.

  13. mehmet celal 01 Mart 2013 at 17:35 - Reply

    teşekkür ederim izzet bey bekleyebilirim inş

  14. mehmet celal 05 Mart 2013 at 13:31 - Reply

    izzet bey tekrar mereba hdri kullanımında tekrar birşey sormak istiyorum hdr i map kullanırken ayrıca ışık kullanmak gerekiyormu yoksa hdr i nın ışığı dış mekan için yeterlimi kısaca bahsedebilirmisiniz teşekkür ederim

    • izzet 05 Mart 2013 at 20:44 - Reply

      Mehmet bey, hdri kullanırken duruma göre birazda kendinize göre ister ekstradan ışık kullanırsınız istersenizde sadece hdri ile aydınlatmayı sağlarsanız.Yani, biraz tecrübe ederek yaparsanız, daha iyi görebilirsiniz.

  15. Harpudi 06 Mart 2013 at 16:51 - Reply

    Selamun Aleyküm, Hocam Sizden Bir Ricada Bulunmak İstiyorum acaba bu dış mekan aydınlatma dersini özellikle vraysun ve vraysky ı nasıl kullanabileceğimizi videolu bir dersle anlatırmısınız? Tabi eğer müsait olursanız. Herşey için teşekkürler.

  16. mehmet celal 07 Mart 2013 at 10:36 - Reply

    İzzet bey baktım dediğiniz gibi tecrübe ile daha iyi sonuçlar alınıyor çok teşekkürler :))

    • izzet 07 Mart 2013 at 11:38 - Reply

      Rica ederim 🙂 herşey bol pratik sonucunda kazanılan tecrübe ile daha iyi yapılıyor.

  17. Mehmet 08 Mayıs 2013 at 20:42 - Reply

    izzet bey betonun reflection kanalına ne atanmış acaba?

    • izzet 08 Mayıs 2013 at 21:44 - Reply

      Gördüğüm kadarı ile, kaplamanın yapısından, beton kaplamasının specular mapi atanmış.

  18. Emin 01 Temmuz 2013 at 09:22 - Reply

    Sahnemdeki butun materyaller icin vray overridemtrl kullanmalimiyim yoksa bu renk yansimalarinin onune gecmek icin bir ayar varmi

    • izzet 01 Temmuz 2013 at 09:43 - Reply

      Bütün materyallerde kullanmanız gerekmez.Her durumda bu renk yansımaları olacak diye bir durum yok.Test render larda karşılaşırsanız yapın.

  19. dilak 26 Mayıs 2014 at 17:28 - Reply

    izzet bey merhaba bi sorum olacaktı,skecthup ta dış mekan modelleme yaptım ama vray ayarlarını ne yapmam gerektiğini bilmiyorum yardım eder misiniz?

    • izzet ALŞAN 26 Mayıs 2014 at 20:58 - Reply

      Sketchup kullanmadığım için bilemiyorum ancak, vray render aynı mantıktır diye düşünüyorum.Bunun için sketchup ın ışıkları var ise onlardan birini ya da vray in ışıklarını kullanın.Sitede yapım aşamaları kısımları mevcut bu derslere bakın en azından vray hakkında bilgi edinebilirseniz, sketchup ta nasıl kullanacağınıza dair sizde fikir oluşur diye düşünüyorum.

  20. kaya 29 Haziran 2014 at 12:42 - Reply

    Hocam cevre duzenlemesi icin bina resimlerini nasil veya nereden temin edebiliriz?

    • izzet ALŞAN 29 Haziran 2014 at 13:32 - Reply

      Photoshop için soruyorsanız, ben işime yarayacakları anahtar kelime yazarak google da aratırım.Sonra photoshop’ta keser öyle çalışmam da kullanırım.Bunun dışında cgtextures sitesine bakabilirsiniz, orada ağaç, vs gibi dosyalar mevcut.

      • kaya 29 Haziran 2014 at 21:43 - Reply

        Olayi googda aratarak texture olarak buldum cok tesekkurler yardiminiz icin

  21. emre57 15 Ocak 2015 at 09:28 - Reply

    selam aleyküm
    izzet bey öncelikle paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
    ben 3dmax design2012 kullanıyorum.render ve ışık ayarlarında burda saydıklarınız yok vray sun gibi bir ek yok.bu pragramdanmı kaynaklanıyor.vray dosyasını eklemekmi lazım.

  22. gizemkr 10 Eylül 2015 at 11:35 - Reply

    izzet bey bu yararla ile sistem gamma ayarları kaç olmalı bilgilendirir misin birde kulllandığınız cam metaryelini nasıl yapabilirim

    • izzet ALŞAN 10 Eylül 2015 at 11:40 - Reply

      Gamma ayarınız biraz isteğe bağlı olabiliyor.Dilerseniz 2.2 olarak çalışırsınız aydınlık olacaktır genel olarak çalışma ona göre aydınlatma değerlerinizi girersiniz. Gamma 1 de ise karanlık olacaktır yine sahnenin aydınlanması için ona göre değer girersiniz. Cam materyali için ise diffuse rengi siyah tonlarında bir renk verip reflection verebilirsiniz yansımalar için yeterli miktarda. Refraction ı açabilirsiniz. Cam geçirgenliği için değer olarak ior a 1,517 cam ın kırılma indisi değerini girin. Ayrıca refraciton altında affect shadows işaretli olsun ve seçenek olarak ta color + alpha yı seçin. Böylelikle ışık cam materyali içinden geçebileceltir ve gölgeler oluşacaktır.

      iyi çalışmalar

  23. gizemkr 10 Eylül 2015 at 12:00 - Reply

    Bu çalışmanızda gamma ayarları kaç olarak kullanıldı photoshop da ekstra bir filtre kullandınız mi

  24. izzet ALŞAN 10 Eylül 2015 at 12:07 - Reply

    Materyal editöre bakın , gamma nın 2.2 olduğu anlaşılır. Ps kısmında kenar kararması ve çeşitli renk ton ayarları kullanılmış durumda.

  25. ömer 19 Mart 2016 at 16:57 - Reply

    selam aleyküm
    İzzet Bey, max 2009 vray ile dış mekan çalışmamı, max 2011 vray ile render aldım. Ama çok kötü bir görsel ile sonuçlandı. Sebep yada sebepleri nedir? Oysa 2009 max vray de aldığım render gayet verimli.

    (Ayrıca 2009 ile yaptığım ağaç vray proxy çalışmamda yaprak üzerindeki damarları mevcutken 2011 max vray ile yapılan render da işler acısı.)

    • izzet ALŞAN 20 Mart 2016 at 11:17 - Reply

      Proxy lerinizi vs tekrardan göstermeniz gerekli. Render ayalarınızın değişip değişmediğine bakın. Aynı ayarlar üstünde olmayabilir.

  26. seren serdar 20 Kasım 2016 at 12:07 - Reply

    İzzet bey merhaba iki önemli sorum olacak cevaplandırırsanız çok sevinirim.
    Öncellikle bazı yerlerde vray sun parametreleri içersinde exclude seçeneğini include’a çevirdiklerini gördüm.ANcak böyle yaptığımda sahnemde ışığın çok alt seviyelere geldiğini hatta nerdeyse anlaşılamayacak derecede karardığını anladım.Doğrusu ne olmalı?
    bir diğer sorum ise iç mekanlara ışık ekleyip dış renderda iç mekanların etkilenmesini istedim ama vray light plane olarak yerleştirdiğim iç mekanlarda multipler değerini arttırsamda istediğim ışık loşluğuna ulaşamadım ışık sadece kendi geometrisini yansıttı parlamadı
    teşekkürler iyi çalışmalar

    • izzet ALŞAN 20 Kasım 2016 at 23:11 - Reply

      Merhabalar , Seren hanım, Exclude seçeneği fake dome dediğimiz kendi kürenizi oluşturduğunuzda kullanabilirsiniz. Işık küreden etkilenmesin diye. Eğer kullanmayacaksanız hiç dokunmayın. Bahsettiğiniz şey, güneş etkisinin iç mekanda gölgelerde görünmesi olayı mı ? iç mekan aydınlatması mantığı için http://www.3dokulu.com sitemizde ücretsiz setler var iç mekanla alakalı bunların ışıklandırma kısımlarını izlemenizi tavsiye ederim. Dış mekan render alıp iç ışıkların yanmasını istiyorsanız, ışık şiddetini dengelemeniz gerek, içerdeki ışıklar yetersiz olursa dış mekanın aydınlığı bastırabilir dolayısıyla biraz gece render ı gibi almanız gerek.

  27. seren serdar 21 Kasım 2016 at 07:00 - Reply

    Aslında ben dış mekan render üstüne çalıştım genellikle sorunlarım dış mekanda.Vray sun artı bir de güçlendirmek için sahneme vray dome light yerleştiriyorum.Enviroment e de HDRI map atıyorum.Vray dome a da hdrı map i atıyorum.Işık la ilgili sorunum havuz suyunda caustic etkisi almaya çalışırken başladı.Excule include ları orda denedim.Causticle ilgili bütün videoları hatim ettim.Bazı yerlerde include a çevrildiğini görünce bundan mı kaynaklanıyo acaba havuz yüzeyinde caustic efekti parlamaları alamam dedim her iki yolu da defalarca denedim.
    teşekkürler iyi çalışmalar

Leave A Response