Restricted Area “Daniil Alikov” Yapım Aşaması

Posted on by izzet ALŞAN
1 Flares Filament.io 1 Flares ×

Bu yazı “Restricted Area” isimli çalışmanın yapılışı ile ilgilidir.Bu çalışmada sizlere modelleme aşamasından çok çalışmanın fikrinin ortaya çıkması ile ilgili bilgi vermeye çalışacağım.

Artist : Daniil Alikov

Website : http://www.alikov.info/

Ülke : Rusya

 

Bu çalışmanın fikrinin ortaya çıkması 2 sene öncesine dayanır.Bir çimento karıştırıcı modellemek istiyordum fakat biraz farklı olsun istiyordum.Daha sonra çimento karıştırıcı ile çekirgenin birleşiminden oluşan bir araç aklıma geldi.Bunun için çimento karıştırıcıları ve çekirgelerin resimlerini çekmeye başladım.Çimento karıştırıcının yapısını anlamaya çalıştım.Nasıl çalışır vs.. gibi ardından bir kaç tane çizim yaparak aklımdakini kağıda dökmeye başladım.

Evet resimde de gördüğünüz gibi yaklaşık böyle birşey.Daha sonra çizimleri hazırladım.Binlerce olmasada birkaç kağıt eskittim 🙂

 

Detaylar ve değişik şekiller üzerinde çalıştım.Plastik olacak kısımları metal parçaları ve detaylar gibi.

Küçük değişiklikler ile ne yapabilirim baktım ve son çizimi oluşturmaya çalıştım.

Temel olarak bu aracın işlevsel olmasını istedim.Bunun anlamı parçalarımın mekanik olması demekti.

Ardından referans resimlere göz attım robotlar, görev makinaları gibi.Fakat referans resim sayısı çoktu ve oldukça yorucu bir inceleme sonucu parçaları biraz da kendime göre tasarlayıp kaplama ve materyallerini atayarak son haline biraz daha yaklaştım.

Modeli tamamladığıma kanaat getirdiğim de ise sırada çevresel düzenlemeler vardı.

 

 

Çevre modellemesi için ilk fikir olarak aklıma gelen aracın yasak bir bölgede olduğu ve bizim de uzaktan araca baktığımız bir sahne idi.Tabi fikir değişebilirdi.

Ardından aşağıdaki gibi sahne oluşturdum.

Sahne geliştikçe daha da güzelleşmeye başladı.Ve ardından sahnede ki ışık ve diğer atmosferik efektleri ekledim.

 

Pysical Sun ve sky system kullandım artı olarak ise bazı ışık kaynakları.Test render ise aşağıdaki gibi.

Son olarak yaptığım ışık ve render ayarlarında sonra ise aşağıdaki gibi bir görüntü elde ettim.

Sanırım sabahın erken saatleri hissini uyandıran bir görüntü elde edebildim.Sanırım biraz da sonbahar havası katacak şekilde yaptım.Zor olan kısım ise güzel bir render ve render pass’lar bunun için büyük çözünürlükte bir render elde edebilmek için 12 saat gitti.Aşağıda pass’lar mevcut Occlusion, Color ID ve Z-Depth.

Veee tüm işlemlerin sonucunda harika bir  çalışma beni bekliyor.İlk başta fikrin oluşması fikri kağıda dökmem ve diğer işlemlerden artık çok uzağım yepyeni bir çalışma elde ettim ve yeni fikirler oluştu aklımda.

 

 

 

 

 

1 Flares Twitter 0 Facebook 1 Google+ 0 LinkedIn 0 Filament.io 1 Flares ×

Leave A Response