Normandy SR1 “Alex Jerjomin” Yapım Aşaması

Posted on by izzet ALŞAN
1 Flares Filament.io 1 Flares ×

Bu derste sizlere Normandy Uzay Gemisi’ni yapmasını göstereceğim.Derse başlamadan önce altta verdiğim Blueprintleri indirin.

 

Artist : Alex Jerjomin

Websitesi : http://jerjomin3d.co.uk/

Ülke : Rusya

 

 Kaplama :

 

1. Adım :

 

Öncelikle referans resim aradım daha sonra ise çizimleri buldum.Çizimleri aldığım site ise : www.gamespot.com. Herşeyi bitirdiğinizde mükemmel bir şekilde hizalanmış olacaktır çizimler.Ardından ise referanslarımı freeze selection dan dondurdum ki, herhangi yanlış bir müdahalede bulunmayayım.

 

2. Adım :

 

Plane ile başladım işe ve gemimizin köşe kısımlarını yaptım.Metal olan parçalar gemiden ayrı parçalar.

 

3. Adım :

 

Ardından plane’mi convert to editable poly’e ya da mesh’e çevirdim artık siz hangisini kullanmak isterseniz.Ardından uç kısımlarını önden ve yanlardan referans resime göre hizaladım.

 

4. Adım :

 

Ardından Divide tool’u kullanara arya üç tane segment attım.Ve resime göre hizaladım.

 

 

5. Adım :

 

Aynı şeyleri daha fazla yüzey oluşturarak devam ettim.Ve referans resimde detaylar nasılsa tüm detaylara kadar edgeler oluşturup aynı şekli veriyoruz.

 

 

6. Adım :

 

Seçtiğim polygon’ları siliyorum.ihtiyacımız yok.Çünkü iç kalkan ayrı.

 

7. Adım :

Son düzenlemeleri yapalım burası için.Resimdeki gibi bir görüntü elde etmeye çalışın.Yapamadıysanız üzülmeyin.Birkaç denemede halledebilirsiniz.

 

 

8. Adım :

Resimde  gördüğünüz gibi segmentleri seçerek zırh’ın kalınlığını verdim.

 

9. Adım :

Evet bu adımda gerçekten dikkatli olmamız gerek.Çünkü yapmak istediğim High Poly yani çok fazla yüzeye sahip bir model oluşturmak dolayısı ile ile smooth verdiğimde model bozulmamalı.Bunun için Graphite Tools içindeki Swift loop komutu ile resimde gördüğünüz  gibi uc kısımlara swift loop ile segmentler atıyorum.

 

 

10. Adım :

Aynı şeyi diğer taraflar içinde yaptım işlemin sonucunda buna benzer birşey elde etmelisiniz.

 

11. Adım :

Smooth atandığında keskin olmasını istediğiniz her köşe için bu işlemi yapın.

 

12. Adım :

Smooth’u eklediğinizde objeniz  buna benzer birşey olmalı.

 

 

13. Adım :

Aynı işlemleri oluşturduğum diğer yüzeyler içinde uyguladım.

 

14. Adım :

Şimdi diğer yüzeyide artık yapmak çok zor değil aynı modelleme işlemleri orası içinde geçerli.

 

15. Adım :

Şimdi modelimizi ayrı parçalardan yapacaksak hepsini farklı layer’larda toplamamız gerek.Bunun için Layer’lara gidin ve diğer layer’dan bir tane daha oluşturun.

 

16. Adım :

Şimdi kuyruk kısmını yapacağız.Bir tane box oluşturup segment atadım ve gemiye göre hizaladım.

 

17.Adım :

Aynı şeyleri diğer parçalar içinde yaptım.Basit bir silindir oluşturup anten kısmını yaptım.Bu diğer parçaları yeni oluşturduğum layer’da yaptım.

 

18. Adım :

Bu kısım biraz sıkıcı. Ana kalkanlar içindeki boşlukları doldurmamız gerek.Bunun için yüzeyleri seçip shift’e basarak sürükleyip bırakıyorum.Sonra boşlukları kapatacak şekilde hizalıyorum.Bütün boşlukları kapattım.Zor değil ama biraz zaman öldürücü.

 

 

19. Adım :

Şimdi alt parçayı oluşturmanın zamanı geldi.Bu kısım ise biraz farklı çünkü alt kısmı size gösterebileceğim herhangi bir resim bulamadım bu yüzden ben kendim bu yoldan yapmayı tercih ettim.Eğer siz daha farklı bir yol kullanmak siterseniz yapabilirsiniz.Bir tane plane oluşturup top ekranından hizaladım.

 

 

20. Adım :

Şekildeki gibi böldüm ve left ekrandan referans resime göre hizaladım.

 

21. Adım :

Ardından polygon’lara extrude verdim.

 

22. Adım :

 

Daha sonra biraz edge ekledim ve kargo bölümündeki polygonları sildim.Daha sonra oraya kapı ekleyeceğim.

 

23. Adım :

 

Şimdi sırada kanatlar var.Box oluşturup editable poly’e çevirdikten sonra.Referans resimdeki kanat görüntüsüne göre hizaladım.

 

24. Adım :

 

Ardından extrude vermeye devam ettim ta ki kanat resimdeki yeri ile hizalanıncaya kadar.

 

25. Adım :

Burda Metal parçaları oluşturacak şekilde böldüm ve extrude verdim.Bunu neden yaptığımı bilmiyorum ama bence önemli 😀

 

 

26. Adım :

Buraya kadar bitirdiğinizde böyle birşey elde etmiş olmanız gerekli.

 

27. Adım :

 

Yeni bir boz oluşturup kanad’ın ön kısmını yapacağım.

 

28. Adım :

 

Yeni bir boz oluşturup kanad’ın arkasını yapıyorum.

 

 29. Adım :

 

Evet sona doğru yaklaşıyoruz.

 

 30. Adım :

 

Alt kısmı bölüp ardından kanat ile birleşecek şekilde extrude veriyorum.Böyle birşey elde etmiş olmanız gerek.

 

31. Adım :

Bir tane silindir oluşturarak şekli elde etmeye çalışıyorum kanat ile alt kısmın bağlantı yeri.

 

 32. Adım :

 

 

33. Adım :

Orjinal referans resimde de gördüğünüz gibi ön tarafta geminin sivri kısmı var bıçaklar diyebiliriz.Bunuda yapmak için bir box oluşturup segment atarak ve hizalayarak yapabiliriz.

 

 

34. Adım :

 

Şimdi kaplamalarımı ekledim ardından da arkadaşlar symmetry verdim daha sonra Render’ı mental ray ve ray traced ile aldım.Bunun ile ilgili nette başka dersler mevcut.

 

Final :

 

 

Dersin bitmiş halini buradan indirebilirsiniz.

Normandy

 

Soru,yorum ve görüşlerinizi yorum kısmını kullanarak yapabilirsiniz.

1 Flares Twitter 0 Facebook 1 Google+ 0 LinkedIn 0 Filament.io 1 Flares ×

Leave A Response