Mahmoud Keshta Röportajı

yazar:

kategori: ,

Yeni röportajımız Mısırlı Mahmoud Keshta ile kendisi cg dünyasında gerek dersleri , gerekse çalışmaları ile tanınan bir arkadaşımdır.Cgarena ve 3dtotal gibi tanınmış bilgisayar grafik sitelerinden çeşitli ödülleri bulunmakta ve bu sitelerde dersleri de yayınlanmaktadır.Kendisine röportaj için teşekkür ederim.

Our New Interview with Mahmoud Keshta from Eygpt.He famous with his lessons and artworks in cg world.Thank you for this interview.

 

İA: Lütfen kendini tanıtırmısın? Mahmoud Keshta kimdir ?

English :  Please introduce yourself, Who is Mahmoud Keshta ?

 

Adım Mahmoud Keshta. Mimarım fakat Dijital Sanatlar’a gönül verdim. Şuanda iç mekan tasarımcısı ve mimari görselleştirmeci olarak çalışıyorum.Aynı zamanda, Bazı konsept çalışmalar ve ürün görselleştirmesi yapmayı seviyorum.Çalıştığım zamanlarda, gerçek hayatta olmayan bazı konsept fikirler üzerinde çalışıyorum.Herzaman hayattaki herşeyde çok iyi olmayı istiyorum sadece iş dünyasında değil. Ve herzaman iyi haberler duymak istiyorum.Hayatımda bazı hedeflerim var ve eminim ALLAH bunları yapmamda yardımcım olacaktır.

English : My name is Mahmoud Keshta from Egypt. Iam an architect but i fall in Digital Art love. Currently I am working as Interior Designer and architecture visualizer also   I love to do some  concepts and Product Presentation. Also Iam enjoying while iam working on some conceptual Ideas that is not found in our natural world. Always I want to be better in every thing in life not work only. And everytime I want to hear some good news and if there are not I always try to keep my own news brilliant and new . I have some targets in my life and I am sure that I will do them with the help of ALLAH.

 

İA : Çalışmalarını yaparken hangi programları kullanıyorsun ve bu seçimin arkasındaki sebebler nelerdir?

English : Which software do you use your works and what is your reason behind this choice?

Ana program olarak Autodesk 3ds max kullanıyorum , Autodesk Autocad , Vray render motoru ve bazı saf renderler üzerinde son dokunuşlar ve son ayarlar için Adobe Photoshop kullanıyorum.Ve bazı küçük yardımcı eklentiler ve scriptler.Örneğin; greeble , igrass , onyxtree vb.

English :

Mainly I am using Autodesk 3ds max , Autodesk Autocad , Vray render Engine and Adobe photoshop for adding some post work on pure renders and sometimes I use some small helpful plugins and scripts like greeble , igrass , onyxtree , ……etc

 

 

 

 

 

 

Benim görüşüme göre; 3ds max, mimari modelleme üzerine en iyi 3d yazılımdır.Kullanımı kolay ve kullanışlıdır.Aynı zamanda vray ile kısa zamanda kolayca, karışık olmayan ve iyi sonuçlar çıkarabilirsiniz.Mental Ray’ıda severim ve bazı çalışmalarda kullanıyorum fakat favori render motorum Vray Render’dır.

English : In my opinion 3ds max is the best 3d software in architectural modeling it is easy and flexible in using.And with vray you can generate very good results in less time it is easy and not complicated also I like mental ray and sometimes I am working with it but mainly my favorite engine is Vray.

 

 

İA : Yeni bir çalışmaya başlarken nasıl hazırlanıyorsunuz?

English : How  do you prepare when you start a new work?

 

Genellikle, artistik bir çalışma yapmak istiyorsam, başlamadan önce güzel bir konsepte sahip olmalıyım ardından, web’den ya da gerçek hayattan referans resimler çekmeliyim.Ardından, yeni bir fikir bulup geliştirmek için 2 boyutlu ya da 3 boyutlu deneme çizimleri yapmaya başlarım.Güzel bir sonuca ulaştığım zaman, modelleme detaylarını ve kaplamaları tamamlamaya başlarım.Işıklandırma ve render ayarları üzerine birçok denemeden sonra tatmin edici sonuca ulaştığımda ise kamera pozisyonunu ayarlayıp render işlemini başlatırım.Sonrakş kısımda ise, render çıktısını Photoshop ya da After Effects gibi ir program yardımı ile renk düzeltmesi,renk dengesi, eğriler ile oynayıp alan derinliği özelliği  gibi özellikler eklerim.

Aşağıdaki linkte yapım aşamasını anlattığım, “Rising” isimli çalışmayı inceleyebilirsiniz.

http://mahmoudkeshta.net/2010/06/makinf-of-rising/
English :Usually if I want to produce an artistic work I should have good concept before starting then I begin to collect my references from the web or the real life or take photos by myself …etc then I begin to draw 2d or 3d sketches to discover the concept and develop it and when I reach to nice result I begin to complete the modeling details and setup the shaders , lighting and render setting after many experiments to achieve the desired effect and mood  then I prepare my camera positions and play the render process.The next stage is doing some post work on the output with Photoshop or after effects like color correction , color balance , playing with curves , depth of field effect ,…..etc. This is the making of my work “Rising” you can take it as an example for the work flow
http://mahmoudkeshta.net/2010/06/makinf-of-rising/
İA : Mimari ya da bilgisayar grafik sanatları ile ilgilenen birine ne tavsiye edebilirsiniz?
English :What advice would you have to give someone whos interested in architecture or Computer Graphics?

En önemli tavsiye edeceğim şey diğer artistlerin çalışmalarını incelesinler ve ilham alacakları ve sanatsal hislerini arttıracak kaynakları bulsunlar.

Aşağıdaki sitelerde mükemmel çalışmalar ve büyük bir kaynak bulabilirsiniz :

www.cgtalk.com

www.evermotion.org

www.3dtotal.com

www.cgarchitect.com

http://area.autodesk.com/

www.cgarena.com

www.cgchannel.com

www.behance.net

http://www.raph.com/3dartists/

http://www.3dm3.com/

http://cgtantra.com/

http://cgworkshop.org/

http://marekdenko.net/

http://www.thirdseventh.com/

Diğer bir konu, modelleme,kaplama,kaplama çıkarma,ışıklandırma ve render ayarları üzerine yeteneklerini arttıracak ve kaliteyi arttıracak birsürü denemeler yapsınlar.Aynı zamanda fotoğrafçılık öğrenmeyi deneyebilirsiniz.Bu Cg dünyasında size yarar getirecektir.
Güzel çalışmalar çıkarmak için sabırlı olmalısınız, sadece render tuşuna basmak ile olmaz 🙂

English :The most important advice is to see the other artist’s artworks and find a lot of inspiration resources to enhance your sense with the art.you can discover amazing artworks and resources among the following websites:Same Websites

The other issue is to learn and enhance the different skills and tools like modeling , texturing , unwrapping , lighting setup, rendering and make a lot of experiments  to achieve the quality you want also try to learn photography it is very useful in cg world and you should be patient because you will not generate amazing work with a button press 🙂
İA : Evermotion.org için harika sahneler yapmıştın, Evermotion ile çalışmanın olumlu ve olumsuz yönlerine nelerdir? Söyleyebilirmisin?
English : You did for a awesome scenes for evermotion.org before, How is like work with evermorion ? What Can you tell us negative and positive ways work with evermotion.
Evermotion tanınan büyük bir stüdyo.Onlar ile çalışırken zevk aldım.Bana kazandırdıkları olumlu yönler,yeteneklerimi arttırdım ve çalışmaları benim algılamamı arttırdı.
Özellikle stüyonun yöneticisi Mr. Rafal Waniek ile çalışmak,Yeteneklerimi ve algılamamı arttırmamı sağladı.Kendisi zeki ve çok anlayışlı bir insan.Olumlu yönlerden bir diğeri ise, portfolio’mu genişlettim.Umarım stüdyo ile tekrar birlikte çalışırım.Olumsuz yön ise, ayrı çalışıyordum stüdyoda evermotion  takımı ile birlikte değil.
English : Evermotion is a great known studio and I enjoyed while working with them the positive issue in their works is that I enhanced my sense and skills more and more specially while working with Mr Rafal Waniek the director of the studio he is talent man and very flexible also I enhanced my portfolio with the scenes I did for them and hope to work again with this nice stuff.the Negative issue is that I was working remotely not inside the studio with the team.

İA :  Gelecekteki planların nelerdir ? Cg endüstrisinde devam edecekmisin.?

English : What is your future plans ? Will you continue in the cg industry.?

 

Tabiki, Cg endüstrisinde devam etmek istiyorum. İç mekan tasarım ve bilgisayar grafik üzerine kendi stüdyomu kurmak istiyorum.Umarım bu iki alanda farklı ve harika çalışmalar sunabilirim.

English : Ofcourse I want to continue in cg industry and I want to build my own studio for Interior Design and Computer Graphics. I hope I can present amazing different stuff in these two fields.

Cgsociety.org Portfolyo : http://m-keshta.cgsociety.org/gallery/

Kişisel Blog : http://mkeshta.blogspot.com/

Kişisel Site : http://mahmoudkeshta.net/

 

 

 


Yorumlar

“Mahmoud Keshta Röportajı” için 11 yanıt

  1. hossam nor avatarı
    hossam nor

    Its really great and beauteful work , i hope you reach your dream mahmoud , best wishes 🙂

  2. Khalid Rashwan avatarı
    Khalid Rashwan

    Super Like Mr.Mahmoud

  3. İsmini yeni duydum lakin çalışmaları çok iyimiş. Teşekkürler İzzet’cim.

    1. Rica ederim,kendisi mısırda tanınmış bir arkadaşım, bunun dışında, expose dersgisi, cgarena,3dtotal gibi sitelerden ödüller kazanmış birisidir.

  4. Teşekkürler, çok beğendim. Kendisini takib ediyordum zaten, repörtajla daha yakından tanıdım. Teşekkürler İzzet bey.

  5. YILDIZ avatarı
    YILDIZ

    uzun süre max le çok severek uğraştım ancak uzun süredir de ara verdim tesadüfen rastladım sitenize çok beğendim sizi kutlarım,beni tekrar max e döndüreceğinize eminim ,teşekkürlerrr:)))

    1. Teşekkürler güzel yorumunuz için, İşin aslı seviniriz tekrar 3dsmax kullanmaya başlamanıza.Buralarda daha çok görmek isteriz sizleri. 🙂

  6. Tasarım konusunda yerli gayretleri görmek güzel. Teşekkürler.

  7. burak avatarı
    burak

    Just one word, He is a great well-known artist.

    1. Yes Bro, He is really good artist.

izzet için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir