Austris Cingulis “Viscorbel.com” Röportajı
Oca 2013 01
3 Flares Filament.io 3 Flares ×

Selamun Aleykum Arkadaşlar, röportajlarımızı merakla beklediğinizi biliyorum bu haftaki röportajımız viscorbel.com’un da sahibi aynı zamanda benimde arkadaşım olan sevgili;  Austris Cingulis ile röportaj yaptım.Kendisine teşekkür ediyorum yoğunluğuna rağmen beni kırmadı ve sorularıma yanıt verdi sizler için.

Not : Arkadaşlar röportajı çok önceden yaptım ama malesef bir türlü çevirisini ve düzenlemesini yapıp yayınlayamadım.Devam eden iş ve projeler yüzünden.Bu yüzden kusuruma bakmayın :/ Bazı yerlerde çeviri hatası ya da çevirmeye gerek duymadığım yerler olabilir.inşAllah sizin için sorun olmaz.

 

izzet ALŞAN : Lütfen kendini tanıtırmısın? Austris Cingulis kimdir ve Bilgisayar Grafik (CG) dünyasına nasıl dahil oldun ?

Austris Cingulis : Çocukluğumdan beri 3D’den ağzım açık kalırcasına etkilenirdim.Hatırlıyorumda, Transformers animasyon serisini izler ve düşünürdüm. “OHA! :D” Merak ederdim, onları nasıl bu kadar gerçekçi yapıyorlar diye.Şimdilerde,  çocukken gözüme harika görünenlerin, tüm hepsi çok basit ve  yapmacık görünüyorlar :) Gençken ilk bilgisayarımı aldığımda, 3D’ye hobi olarak başladım.Çoğunluklar arabalar yaptım.Aynı zamanda farklı yazılımlarlar karakter denemelerim oldu.Bu böyle birkaç yıl devam etti.Bu arada, babamla birlikte taş ustası olarak çalışmaya başladım.Zor bir işti, dışarda tüm hava şartlarında çalışmak zorundaydınız.Ardından hayatımı kazanmak için 3D

*WOW! = OHA :D diye çevirdim arkadaşlar.Sorun olmaz umarım :)

izzet ALŞAN : Please introduce yourself, Who is Austris Cingulis and How you got
involved in the cg world.

Austris Cingulis : I’ve been fascinated with 3D since I was a little kid. I remember watching Transformers animated series and thinking, “WOW! I wonder how they make them look so real!?!?” Nowadays, of course, all the stuff that seemed so amazing as a kid looks soo simple and fake :)
When I got a PC as a teenager, I started doing 3D as a hobby. I made mostly cars, also some characters and experimented a lot with different software. This went on for a few years. In the meantime, I started working as a stone mason with my father. It was hard work, outside in all weather conditions. I decided I wanted to do 3D for a living :) Once I made the choice, I started working on my architectural visualization skills (it was the only way to make a living in my country with 3D). Soon I applied for my first job and got hired as a 3D artist for luxury interior design firm.
I’ve also freelanced for some architects for a while and worked as a game artist for a brief period of time.

 

 

 

 

 

izzet ALŞAN : Viscorbel.com’u yönetiyorsun ve merak ediyoruz viscornel’in anlamı nedir ? Ve Viscorbel.com sitesini kurma fikri nereden doğdu?

Austris Cingulis : Yılar boyunca, benzersiz bir deneyim elde ettim.Tüm iş verenlerim ve serbest iş yaptığım müşteriler, herzaman iyi bir 3d artist bulma konusunda şikayet ederlerdi.Hatta bunlardan bir tanesi bana, kendi çalışanlarını eğitmem için iş teklif etti.Bu teklif bana bir fikir verdi, neden bir site kurup  bildiklerimi tüm dünya ile paylaşmayayım. Ardından gerisini zaten biliyorsunuz.Viscorbel’in anlamı ise vis; visualization yani görselleştirme den geliyor. Corbel ise destek çıkmak anlamında.3d artistleri destekleme sitesi şeklinde düşündüm.

 

 

izzet ALŞAN : You are running viscorbel.com, and We curious what is that mean (viscorbel) ?And  Where you got this idea? I mean creating viscorbel.com

Austris Cingulis : Over the years, I’ve acquired a skillset that is quite unique. All my employers and freelance clients always complained about how hard it is to find good ’3D guys’. One of them even offered me to train some of his employees… This gave me an idea, why not create a site and share my knowledge with all the world? The rest, as they say, is history :)

 

 

 

izzet ALŞAN : Bir demo reel ya da derste hazırladığın çalışmalar dışında çalışmaların mevcut mu?

Austris Cingulis : Eskiden beri, iş alabilmek için, demo reel yapmaya hiç ihtiyaç duymadım.Genelde iş gelir beni bulurdu.Bir demo reel için gerçekten hiç bir araya getirmedim.Örneğin “Bleak” projesi gibi bazı kişisel çalışmalarım var ama herşey için vakit bulmakta çok zor.

 

 

izzet ALŞAN :  Have you a demo reel or personal works except tutorial works ?

Austris Cingulis : Since I’ve never needed to actively hunt for a job (it always seemed to find me). I haven’t really put together a demo reel. The fact that all my employers had me sign NDAs for the work done, didn’t help the situation.
There are of course some personal projects, like ‘Bleak’ scene, but it’s hard to find time for everything.

 

 

 

 

izzet ALŞAN : Söylermisin ; bu harika çalışmaları hazırlamak için nereden ilham alıyorsun.?

Austris Cingulis : Hımm, bazı zamanlar fotoğraf ya da çevrede bulunan gerçek hayattaki bir bina dan güzel bir fikir buluyorum.Diğer zamanlar ise hayal gücümü kullanarak boş bir parça kağıda, karalama yaparak elde ediyorum.

 

 

izzet ALŞAN : Can you tell us , Where is coming your inspiration for this awesome works.

Austris Cingulis : Hmm… Sometimes I see a cool idea in a photo or real life and build a scene around it. Other times I just let my imagination flow and start with some doodles on a blank piece of paper.

 

 

 

 

izzet ALŞAN : Hangi programları kullanıyorsun ve bu programları seçmenin arkasındaki sebep nedir?

Austris Cingulis : 3ds Max ve Vray Render’ı kullanıyorum.3dsmax ile, nefret ve aşk ikilisinden oluşan bir ilişkim var :) Birçok imkanı ve kullanışlı eklentileri barındıran, fantastik bir araç. Aynı zamanda yeni versiyonla ortaya çıkan bir sürü hata, karışıklık ve dengeli çalışma problemi olan bir program.Eğer yasal bir windows Xp 64 bit alabilseydim :D max 2009′a geri dönmeyi isterdim.Çünkü max 2009 win7 ile yavaş bir performans veriyor fakat winXp de adeta uçuyor.

Maxwell, Brazil ve Mental Ray’ı denedikten sonra Vray benim için çok açık bir seçim.Vray gerek esnekliği ve hızı ile diğer render motorlarını geride bırakır.

 

 

izzet ALŞAN : Which software do you use your works and what is your reason
behind this choice?

Austris Cingulis : I use 3Ds Max and VRay. I have a love/hate relationship with 3Ds Max :) It’s a fantastic tool with so many possibilities and so many useful plugins, yet at the same time it’s this horrible mess with so many bugs and stability issues which only get worse with new versions coming out. If I could legally buy windows XP 64bit, I would go back to max 2009 (it has very slow performance on win7, but flies on XP).
VRay was the obvious choice after having tried Maxwell, Brazil and Mental Ray. VRay has them all beat with it’s features, speed and flexibility.

 

 

 

 

izzet ALŞAN : Yeni bir derse başladığın zaman nasıl hazırlık yapıyorsun ? Karalama kağıdı ya da başka birşey ile mi?

Austris Cingulis : Birçok çalışmam için, bir kalem ile kağıda karalama yaparak başlarım.Aynı zamanda internettten tonlarca referans resim ve çalışma süreci için planlar bulurum.Bütün bu hazırlıklar aslında, dersi filme almak ve düzenlemekten daha fazla zamanı mı alıyor.

 

izzet ALŞAN : How  do you prepare when you start a new tutorial? Sketch or something else?

Austris Cingulis : For my larger works, I start with a pencil sketch on paper. I also search the net for tons of reference images and try to plan out the work process. The prep work actually takes more time than filming and editing the tutorial itself.

 

 

 

 izzet ALŞAN : Yeni çalışmalar yapmadığın zaman uğraştığın bir hobin var mı?

 Austris Cingulis : Fotoğraf çekmekten hoşlanırım, özellikle orta format film’lerden.Dijital makinalara göre karşılaştırıldığında sakinleştirici ve rahatlatıcıdır.(Bir filmde sadece 12 poz vardır.) Fotoğrafçılık aynı zamanda, kompozisyon ve renderları, son prodüksiyondan  geçirme yeteneğinizi arttırır.Aynı zamanda çalışma atölyemde, klasik gitar yapmaktan hoşlanırım.Kendime iyi bir enstürman yapmaya çabalıyorum fakat farkettim ki gitarı çalmaktan çok yapmayı seviyorum.Dolayısıyla çalmak isteyenlere veriyorum.Bilgisayarın önünde uzun geçen saatler sonunda yaptığım sanal objelerden sonra, ortaya “gerçek” birşey çıkarmak  gerçekten memnun edici.

 

 

 izzet ALŞAN :  Do you have a any hobby when you not doing new works.

 Austris Cingulis : I like doing photography, especially medium format film. It’s relaxing and makes you slow down compared to digital (only 12 exposures on a roll of film). Photography is also a great way to improve your composition skills and post-processing skills.
I also like making classical guitars in my workshop. I started by trying to make a good instrument for myself, but realized I like making them more than playing, so I give them away to people who want to play. After so many hours in front of computer creating virtual objects, creating something ‘real’ is really satisfying.

 

 

izzet ALŞAN : Letonya’da yaşıyorsun.Merak ediyorum, Letonya’da bilgisayar grafik endüstrisi nasıl? Demek istediğim, oyun, mimari ya da 3d görselleştirme endüstrisi.

Austris Cingulis : Küçük bir ülke olduğumuzdan beri ortada endüstri diye pek birşey yok. Yüzde 95′i mimari görselleştirme, yüzde 3′ü oyun geliştirme (1. sınıf değil ama küçük facebook/iphone uygulamaları) ve yüzde 2′side reklamcılıktan oluşuyor.Çoğu müşteri herşeyin hızlı, ucuz ve gerçekçi olmasını istiyor. Sadece iki şeyi elde edeceklerinin farkına varıncada, kaliteyi dışarda bırakıyorlar.Tabi bu da maalesef iyi değil ama anlaşılabilir bir durum.Birçok artistin rüyası ingiltere ya da amerikada bir işe girebilmek.Çünkü bir çok imkan mevcut oralarda.

 

izzet ALŞAN :  You are living in latvia and We are curious How is cg industry in latvia? i mean game industry, architecture industry or  3d visualization

Austris Cingulis : Since we are such a small country, there is not much of an industry. It’s about 95% arch vis, 3% game dev (for not AAA but small facebook/iphone games) and 2% advertising. Most clients want everything fast, cheap and photo-real. When they realize they can only have 2 – they discard the quality, which is unfortunate but understandable.  A lot of artists dream of getting a job in UK or USA, since there are so many more possibilities there.

 

izzet ALŞAN : Yeni başlayan birine veya bilgisayar grafiklerine ilgi duyanlara ne tavsiye edersin?

Austris Cingulis : Yeni şeyler denemekten korkmasınlar.Elbette, başarısız olacaksınızdır fakat ne olur ki ? Ne işe yarıyor ya da yaramıyor diye öğrenmenin tek yolu budur.Aynı zamanda, şu egzersizi denesinler, Gerçek hayatta bir şeye baktığınızda nasıl modeller ve materyalini nasıl oluşturursunuz hayal edin ve en önemlisi, Çalıştığınız tüm çalışmalarda kişisel ya da iş amaçlı olsun tadını çıkarın.

 

 

izzet ALŞAN : What advice would you have to give someone whos interested in
Computer Graphics or newbies

Austris Cingulis : Don’t be afraid to try new things. Sure, you will fail… but so what? That’s the only way to learn what works and what doesn’t.
Also, try this exercise – when you look at something in real life, try to imagine how you would model it and create a material.
And most importantly – Enjoy it while everything is new and exciting and you have all the time in the world to work on your personal projects, imho it’s the best time!

 

izzet ALŞAN : Gelecekteki planların nelerdir ?Bilgisayar grafik endüstrisinde devam edecekmisin? Ya da kendi stüdyo nu mu kuracaksın ? Neden Olmasın ? :)

Austris Cingulis : Kim bilir gelecekte ne bekliyor beni…Sanırım kendi siteme ve eğitimlerime daha fazla odaklanacağım, Müşteriler ile anlaşmak yerine öğretmeyi tercih ederim :)

 

 

 

izzet ALŞAN :  What is your future plans ? Will you continue in the cg industry?Or create a own studio ;) Why Not?

Austris Cingulis : Who knows what the future holds… I think I will focus more on my site and trainings, I prefer teaching, not dealing with clients :)

 

Austris’e bu röportaj için tekrar teşekkür ederim.

Arkadaşlar kendisinin sitesi altında yayınladığı ileri düzeyde vray ve 3dsmax eğitimleri mevcut.Satın alarak kendisine destek olabilirsiniz.Dersler ingilizce ama gerçekten yararlı dersler olduğuna inanıyorum.

http://viscorbel.com/advanced-training/

başlığı altından beğendiğiniz dersleri “bir özel ders fiyatına” sahip olabilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

3 Flares Twitter 0 Facebook 3 Google+ 0 Pin It Share 0 LinkedIn 0 Filament.io 3 Flares ×

5 Yorumlar

  1. Okan diyor ki:

    Röportaj için teşekkürler. Kendisini merak ediyordum. Dersleri çok akıcı. İngilizce bilmeseniz bile takılmadan dersleri bitirebilirsiniz anlaşılır şekilde gösteriyor.

    Ücretsiz derslerinin hepsi var diğerlerininde bir kısmını zamanında bi şekilde indirmişim biryerlerden :D Hakkını helal etsin artık. biraz para kazanmaya başladığımda derslerini satın alacağımdan emin olabilir :)

    Bu arada kendi portfolyosu falan varmı yaptığı diğer işlere bakabileceğimiz ? Austris cingulis diye aratınca birşey çıkmıyor kapalı kutu gibi :D

    • izzet diyor ki:

      Rica ederim.Austris zaten pek göz önünde olmayı seven birisi değil zaten.Normal röportaj dışı konuşmalarımızda da söylüyordu.cgarchitect sitesinde yaptığı çalışmalar var oradan bakabilirsin.Bu arada derslere gelince indirilen ücretli derslere kendiside söyledi, onlara kızmıyorum onlarda indirip para kazanmak çalışmak istiyorlar diye.aynen şöyle demişti; Its ok for me, :) rahat ol. Ama tavsiyem indirdiklerini, seninde dediğin gibi ilerde satın almandır.

      • Okan diyor ki:

        Kendi açımdan düşünüyorumda böyle bir hizmet versem ve ertesi gün torrente düşse ne olur diye. Gerçekten zor bir durum. Hep te merak etmişimdir acaba karşılığını alabiliyor mu diye :) Neyse zaten birkaç dersini satın aldım bütçem elverdiği şekilde ve sürekli takipteyim yeni çıkanlarıda satın alıcam büyük ihtimalle. Biz destek olmalıyızki devamı gelsin. Böyle bir yeteneği kaybetmeyelim :D Bu arada almak isteyen tereddütte olan varsa hiç düşünmeden alsın dersleri. Anlatımı çok sade az buçuk ingilizcemle neredeyse anlamadığım şey yok gibi. Özellikle Old’n Dirty yi şiddetle tavsiye ediyorum. Şimdiye kadarki bütün kaplama derslerini unutun :D

  2. burak diyor ki:

    Austris Cingulis gerçekten harika bir CG artisidir.

    • izzet diyor ki:

      Burak kardeşim senin kadar olmasada, Austris’te iyidir.Çalışmalarını neden halen yayınlamyıyorsun anlamıyorum?

Yorum Bırakın