3dsmax’te Blueprint Kalitesini Arttırma

Posted on by izzet ALŞAN
1 Flares Filament.io 1 Flares ×

Bu çalışmada sizlere 3dsmax e attığınız blueprintlerinizin kalitesini arttırmanın iki yolunu göstereceğim.

1.Yöntem :

Üst menüden “customize” geliyorsunuz ardından altta “preferences” kısmına geliyorsunuz.

 

Ardından bu kısımda “viewports” kısmına geliyoruz.

 

Daha sonra buradan “chooese driver” seçeneğini seçiyoruz ve üstteki küçük pencere açılır.Oradan direct9x seçili olsun.3dsmax için en iyisi budur.Eğer direct10x’i seçerseniz sahneye çizdiğiniz modellerde aralara atılmış segmentler görürsünüz buda objelerinizin karesel değil üçgensel şekillerin oluşmasına sebep olur.

 

Ardından “ok” tuşuna bastıktan sonra bir uyarı gelecek uyarıdan sonra, seçimleri yukarıdaki gibi ayarlıyoruz.Bu ayarlar sahnemize aldığımız texture’ların yani kaplamaların daha net görünmesini sağlayacaktır.

2.Yöntem :

Bu yöntem diğerine göre biraz daha hızlı.

Sahnenize blueprint’lerinizi atıyorsunuz ardından “Views” menüsünden “Show Materials in Viewport As” den “Hardware Display with Maps” seçeneğinden sahnedeki kaplamalarınız netleşecektir.

 

 

 

 

1 Flares Twitter 0 Facebook 1 Google+ 0 Pin It Share 0 LinkedIn 0 Filament.io 1 Flares ×

14 Comments so far. Feel free to join this conversation.

  1. sinankurulum 21 Temmuz 2012 at 13:31 - Reply

    2013 de Gelen Bir özellik sayesinde 2.yöntem değişmiştir relastic view olarak değişti Bump u görebiliyorsunuz

    • izzet 21 Temmuz 2012 at 14:10 - Reply

      Realistic bakış ayrı, burada bahsettiğim genellikle sahneye atılan bluprintlerin çözünürlüğü normal halinden daha düşük görüntüde olmasını düzeltme amacıdır.

      • Yasin 14 Eylül 2013 at 01:16 - Reply

        Evet söylediğiniz gibi blueprint çalışırken çözünürlük düşüktü. Sayenizde düzeldi.Teşekkürler

  2. Ziyaretci 23 Temmuz 2012 at 11:32 - Reply

    izzet abi bu siteyi sen mi tasarladın?

  3. Qsovili 04 Mayıs 2014 at 02:50 - Reply

    Hay Allah razı olsun hocam. İşkence çekiyordum valla. Tren modellemeye başladım artık referanstan bişey anlaşılmaz oldu, kafama göre çiziyordum. Cam gibi oldu valla.

  4. Hüseyin 12 Ocak 2015 at 12:56 - Reply

    Allah razı olsun hocam gerçekten önemli bi sorundan kurtuldum 🙂

  5. Onurkan 14 Ocak 2015 at 18:06 - Reply

    Çok teşekürler

  6. Bahar 04 Eylül 2015 at 12:31 - Reply

    Çok süper dünden beri uğraşıyordum teşekkürler

    • izzet ALŞAN 06 Eylül 2015 at 06:53 - Reply

      Rica ederim Bahar hanım işinize yaramasına sevindim.

  7. mehmet 10 Eylül 2015 at 10:45 - Reply

    İzzet bey merhaba,

    Benim sorunum da ben blueprint yerine resim kullanıyorum ancak, resimi atadığımda (resimlerimden direk çekerek planeye atıyorum) resmin çözünürlüğü bozuk çıkıyor. önceden max 2009 kullanıyrdum. orada direcxt 9 da çözünürlük kötüydü ancak box içince fazla çapraz çizgiler çıkmıyordu. Direcxt 10 ayarladığım zaman resim görüntüsü çok net ama box içinde fazla çapraz çizgiler çıkıyordu. Şimdi 2014 kullanıyrum ancak onda da bu resim çözünürlük olayı bir türlü ayarlanmıyor. Bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.

    • izzet ALŞAN 10 Eylül 2015 at 11:00 - Reply

      Merhaba Mehmet bey bunun için 2014 için şuan script yardımı ile kaliteyi düzeltebiliyoruz. Yada perspektif ekranınızın sol üst köşesinde + işaretine tıklayın açılan bölümden Viewport Configuration > Display Performance seçin sonrasında Texture Map değerini yükseltin. Ya da dediğim gibi bu scripti kullanabilirsiniz.

      http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/nitrous-texture-tweaker

  8. mehmet 10 Eylül 2015 at 13:37 - Reply

    Teşekkürler. Deneyip size bilgi vereceğim.

  9. mehmet 14 Eylül 2015 at 08:52 - Reply

    İzzet bey.

    Texture Map değerini artırdım. 512 den 5000 yaptım. Programı yeniden başlattım. Görüntü çok net oldu. Yardımınız için çok teşekkür ederim.

Leave A Response